Witold Kepinski - 14 juli 2020

PeterConnects is overgenomen door Anywhere365

PeterConnects is overgenomen door Anywhere365 image

Anywhere365, leverancier van Enterprise Dialogue Management en een pionier in klantenservice-technologie voor Microsoft Teams, verwerft voor een onbekend bedrag PeterConnects, een leverancier van geavanceerde communicatiesoftware-oplossingen voor de uniforme samenwerkingsplatforms van Microsoft en Cisco, inclusief het cloudaanbod van Microsoft Teams, Cisco Webex Calling en BroadWorks. PeterConnects is Anywhere365's derde acquisitie in het afgelopen jaar en maakt gebruik van de 60 miljoen euro minderheidsinvestering ontvangen van groeikapitaalbedrijf Bregal Milestone.

De overname versnelt de groei van de leverancier van omnichannel-communicatiesoftware, waardoor Anywhere365 zijn op Microsoft gerichte contactcenter en Enterprise Dialogue Management-aanbod verder kan uitbreiden. Het productportfolio van PeterConnects levert functies voor receptionisten en telefonistenconsoles aan Microsoft Teams, Cisco Webex Teams en BroadWorks.

Lucas de Clercq, de huidige CEO van PeterConnects, zal Anywhere365 vervoegen als Product Director van de nieuw opgerichte afdeling Reception and Attendant Productivity, die rechtstreeks rapporteert aan Gijs Geurts (foto), oprichter en CEO van Anywhere365.
“Deze combinatie zal onze positie op de wereldmarkt voor omnichannel-communicatiesoftware versterken en ons in staat stellen om ons gezamenlijke klantenbestand van meer dan 2500 zakelijke klanten in meer dan 60 landen, waaronder tientallen Fortune Global 500-bedrijven, beter te bedienen. Deel uitmaken van het Anywhere365-platform zal ook aanzienlijke kansen creëren voor ons partner-ecosysteem en al onze medewerkers, en we kijken uit naar de samenwerking met het Anywhere365-team”, zegt Lucas de Clercq.
Het internationale team van PeterConnects zal onmiddellijk toetreden tot de Anywhere365 Group en de bestaande verkoop, productontwikkeling en ondersteuningsdekking versterken. Anywhere365 zal zijn landspecifieke bedrijfseenheden uitbreiden met lokale aanwezigheid in de Verenigde Staten, Canada, het Verenigd Koninkrijk, Nederland, België, Duitsland, Frankrijk en Singapore.

“We zijn onder de indruk van het groeitraject van PeterConnects, de kwaliteit van de productsuite en hun focus op klantenservice, die naar onze mening uniek en zeer complementair zijn aan de onze. Met een gecombineerd aanbod van een complete suite van cloud-contactcenteroplossingen, backoffice-integraties en add-ons voor de toonaangevende unified communications-omgevingen, werken we aan onze ambitie om de wereld over te schakelen van legacy on-premise systemen om aanzienlijke efficiëntie in de cloud te bereiken contact center en receptiebedienden. De digitale transformatie versnelt in een recordtempo en ons succes bewijst dat klanten de vermindering van onnodige dialogen die Anywhere365 met zich meebrengt waarderen. We kijken ernaar uit om het PeterConnects-team te verwelkomen en onze wereldwijde voetafdruk verder te versterken ”, zegt Gijs Geurts.

De overname van PeterConnects door Anywhere365 geeft ondernemingen over de hele wereld de kans om concurrentievoordeel te behalen met de Anywhere365 Cloud Contact Center en Dialogue Management-oplossingen. Zo kunnen ze hun communicatie stroomlijnen door niet alleen te profiteren van hun huidige kanalen, maar ook van alles wat de cloud te bieden heeft, aldus Geurts.