Witold Kepinski - 16 juli 2020

Acronis benoemt Steven McChesney tot Chief Marketing Officer

Acronis benoemt Steven McChesney tot Chief Marketing Officer image

Cyberprotectiebedrijf Acronis heeft Steven McChesney benoemt tot Chief Marketing Officer (CMO). In zijn nieuwe functie zal McChesney Acronis te helpen om bewustwording te creëren rondom het belang van cyberbescherming. Ook zal hij zich bezighouden met de algemene marketingstrategie. Daarbij ligt in eerste instantie de focus op Acronis’ cloud-securityoplossingen en op het aantrekken en faciliteren van serviceproviders.

Industrieveteraan McChesney brengt meer dan 30 jaar ervaring mee op het gebied van technologiemarketing. Eerder bekleedde McChesney onder andere leidinggevende posities bij F5 Neworks, Druva en Visio.

“Steven McChesney biedt ons bedrijf sterke leiderschapsvaardigheden en een schat aan ervaring. In deze rol zal hij ons helpen om ons wereldwijde leiderschap op het gebied van cyberbescherming uit te breiden en de marketing van Acronis naar een hoger niveau te brengen '', aldus Acronis-oprichter en CEO Serguei "SB" Beloussov.

“Ik kijk ernaar uit om nauw samen te werken met het Acronis-team bij de uitbreiding van een nieuwe branchecategorie: cyberbeveiliging. Het is duidelijk dat traditionele back-uppraktijken niet langer voldoende zijn, waardoor cyberbescherming noodzakelijk is. Als Chief Marketing Officer van Acronis ben ik van plan de kennis van de industrie over deze revolutionaire aanpak te vergroten ', aldus McChesney.