Workday introduceert HR-toepassingen Workday Help en Workday Journeys

Henry Barenholz

08-07-2020 | door: Wouter Hoeffnagel

Workday introduceert HR-toepassingen Workday Help en Workday Journeys

Workday, leverancier van cloudapplicaties voor finance en human resources, introduceert HR-toepassing voor kennis- en casemanagement Workday Help en Workday Journeys voor het creëren van een gepersonaliseerde omgeving die medewerkers begeleid. Deze nieuwe oplossingen worden toegevoegd aan de Workday People Experience, een nieuwe werkomgeving op basis van machine learning.

Workday Help

Workday Help is een HR-toepassing voor kennis- en casemanagement die medewerkers antwoord geeft op veel voorkomende vragen. Is deze selfservice niet toereikend, dan biedt de toepassing de mogelijkheid verbinding te maken met iemand van het HR-hulpteam om de ondersteuning te krijgen die ze nodig hebben. Als een medewerker bijvoorbeeld ziek wordt of op een andere manier geraakt is door COVID-19, kan hij of zij eerst informatie lezen over het nieuwe verlof- en arbeidsvoorwaardenbeleid dat van toepassing is voor zijn of haar rol en vestiging, en tegelijk het persoonlijke arbeidsvoorwaardenpakket erbij pakken.

Indien nodig kan iemand ook meteen een dossier aanmaken om specifieke vragen te stellen over het verlofproces. Dat wordt vervolgens veilig en vertrouwelijk doorgestuurd naar het HR-team, zodat dat het dossier kan volgen en de persoon kan bijstaan. De behandelaars van het dossier hebben inzicht in eerdere gesprekken en contextuele informatie van Workday.

Workday Journeys

Workday Journeys stelt organisaties in staat een gepersonaliseerde omgeving te creëren waarin medewerkers begeleid worden tijdens transities en belangrijke momenten. Bijvoorbeeld op het moment dat zij in dienst treden of een nieuwe functie krijgen.

HR-beheerders kunnen deze ervaringen op maat maken met behulp van gegevens uit Workday en andere bedrijfssystemen. Deze informatie kan worden toegespitst op de locatie, functie of het managementniveau van de ontvanger.

Workday People Analytic

Tegelijkertijd maakt Workday de beschikbaarheid bekend van Workday People Analytics. Deze augmented analytics applicatie brengt de belangrijkste risico's en kansen onder werknemers in kaart en presenteert deze inzichten in verhaalvorm.

De nieuwe oplossingen worden toegevoegd aan het Workday-applicatieportfolio. Ook Workday Human Capital Management (HCM), Workday Financial Management en Workday Adaptive Planning zijn onderdeel van dit portfolio. Daarmee helpt Workday klanten – waaronder meer dan 65 procent van de Fortune 50 – om uitdagingen aan te gaan zoals COVID-19, de terugkeer naar de werkplek en het streven naar meer diversiteit en inclusie op de werkvloer.

"Medewerkers hebben behoefte aan een digitale omgeving die specifiek voor hen is ingericht en de route van vraag naar antwoord zo kort mogelijk maakt – en daar hebben ze ook recht op. Een verbonden digitale omgeving zorgt voor meer betrokkenheid en afstemming op het werk. Dat is in deze tijden belangrijker dan ooit", aldus Henry Barenholz (foto), Country Manager Nederland bij Workday. "Door machine learning toe te passen in het onderliggende Workday-platform, worden op belangrijke momenten gepersonaliseerde omgevingen gecreëerd voor intuïtief HR-casemanagement en hulp bij selfservice. Dat helpt medewerkers om hun werk goed te doen en hun productiviteit te verhogen, wat uiteindelijk ook de groei van het bedrijf ten goede komt.”

Terug naar nieuws overzicht

Tags

analytics, hr, Cloud
Cloud