Infor CloudSuite M3 helpt Dutch Flower Group bij procesautomatisering

Kees van den Houten

30-06-2020 | door: Wouter Hoeffnagel

Infor CloudSuite M3 helpt Dutch Flower Group bij procesautomatisering

Dutch Flower Group (DFG), 's werelds grootste bloemen- en plantenhandelaar, kiest Infor CloudSuite M3 voor haar dochterondernemingen Bloom - Green Partners, Van Dijk Flora, SuperFlora en JZ Flowers. Infor CloudSuite M3 helpt het bedrijf bedrijfsprocessen te automatiseren, het gebruik van resources te verbeteren en de algehele efficiëntie te verhogen.

De genoemde retailbedrijven van de Dutch Flower Group hadden behoefte aan een Enterprise Resource Planning (ERP) oplossing die hun bedrijfsvoering verder automatiseert en financiële en rapportageflexibiliteit biedt om de bedrijven meer agile en toekomstbestendig te maken. Het huidige systeem dat Dutch Flower Group gebruikt, en waar het sinds begin deze eeuw mee werkt, kan het bedrijf niet ondersteunen bij het realiseren van zijn ambitie. Het opereert in een zeer competitieve markt die snel digitaliseert en te maken heeft met unieke complexiteit, zoals de grote verscheidenheid aan bloemen die beschikbaar is voor het samenstellen van boeketten. Om die reden was IT-modernisering cruciaal. Tegelijkertijd was DFG terughoudend met het implementeren van een nieuw ERP-systeem.

'Een professionele chirurg die je vertrouwt'

“Na een grondige analyse hebben we voor Infor gekozen vanwege de bewezen branchespecifieke oplossing en de goede klik met het team”, aldus Michel van Hout, CIO van Dutch Flower Group. “Als je een grote operatie ondergaat, zoek je een professionele chirurg die je vertrouwt en waar je je prettig bij voelt; dat is wat we met Infor hebben. Nu het licentiemodel van Infor is afgestemd op onze behoeften en dynamiek, volgen spannende tijden en we zijn blij dat Infor ons in dit nieuwe avontuur ondersteunt. Voor Dutch Flower Group betekent dit dat we de mogelijkheid hebben om onze processen te herzien en te heroverwegen en te profiteren van een ERP-systeem dat een hoger niveau van geïntegreerde mogelijkheden biedt. Voor Infor is de uitdaging om ons te helpen procesverbeteringen door te voeren in onze branche door de inzet van meer automatisering.”

Dutch Flower Group levert consumenten wekelijks gemiddeld 75 miljoen bloemen, 10 miljoen boeketten en 10 miljoen planten. Zodra Infor CloudSuite M3 live is, hoopt Dutch Flower Group de bestaande bedrijfsprocessen te harmoniseren en te professionaliseren om de integraties soepel te laten verlopen. Van Hout: “We willen een automatiseringsgraad van 90 procent realiseren, het handmatige werk verminderen en de kwaliteiten van onze medewerkers ten volle benutten. Daarnaast willen we echt geïntegreerde processen realiseren in plaats van optimalisatie per afdeling, wat in het verleden onze enige optie was. Een ander doel is minder werken met Excel-sheets, maar nog belangrijker is het verwijderen van de ‘verborgen fabrieken’ in onze organisatie. Uiteindelijk willen we een geïntegreerde logistieke en financiële ERP-oplossing realiseren, die ons in staat stelt beter om te gaan met resources, verspilling te verminderen en onze doorlooptijden te verbeteren.”

Back-end technologie verbeteren

Met Infor CloudSuite M3 investeert Dutch Flower Group in zijn toekomst door de back-end technologie te verbeteren om beter tegemoet te komen aan de groeiende behoeften van markt en zijn klanten. “De Infor CloudSuite M3-oplossing is met name geschikt voor bedrijven als Dutch Flower Group, die vertrouwen op zaken als kostenreductie, operationele efficiëntie, flexibiliteit en snelheid”, aldus Kees van den Houten (foto), VP & managing director Infor Benelux. “We kijken er naar uit om onze relatie met Dutch Flower Group uit te breiden en hen te helpen voor de komende jaren een moderne, krachtige en agile IT-footprint op te bouwen.”

Terug naar nieuws overzicht
Cloud