Propellor: Digital commerce voor digitaal gemak

Jans Graver, CEO Propellor

29-06-2020 | door: Redactie

Propellor: Digital commerce voor digitaal gemak

Met ons B2B-commerce platform staan we voor digitaal gemak. Voor jou als channel partner, maar ook voor je klanten en leveranciers. We zien het als onze missie om je sales processen zo veel mogelijk te automatiseren en het je salesteam zo gemakkelijk mogelijk te maken.

De return on investment is er vanaf dag één. Minder kosten door besparingen op handmatige handelingen, de foutmarge nihil en lagere inkoopkosten. Daarnaast bieden we met onze geautomatiseerde cross- en upsell mogelijkheden tools om de omzet bij bestaande klanten te verhogen.

We maken het je (zakelijke) klanten gemakkelijk door op maat gemaakte portals aan te bieden met afgesproken prijzen en kortingen, bestellijsten, leasing, manuals, factuuroverzichten en nog veel meer klant specifieke opties.

Het is voor je klant tevens prettig dat ze ook hun service tickets, licenties en andere diensten in één portal kunnen beheren. Door zo’n complete portal aan je klanten te bieden, creëer je een positieve lock-in.

Daarnaast kunnen je grotere klanten, zoals overheden of corporates, via een OCI-koppeling direct vanuit hun eigen ERP-systeem bestellen.

Voor grotere en complexere orders blijft je salesteam het aanspreekpunt voor je klanten. In Propellor kunnen ze offertes aanmaken en via een link beschikbaar stellen in de portal van de klant. Die klant accordeert de offerte door op de bestelbutton te klikken. Deze werkwijze is vele malen efficiënter en minder foutgevoelig dan het heen en weer e-mailen van offertes en wijzigingen.

Je inkoopproces verloopt vlot en foutloos door de koppelingen die we gerealiseerd hebben met de belangrijke distributeurs. We normaliseren hierbij verschillende catalogus structuren tot één logische catalogus. De content wordt automatisch verrijkt door de content provider van je keuze.

Wanneer je een offerte maakt, krijg je bovendien direct inzicht in de voorraad en de beste inkoopconditie per orderregel. Hierdoor zorg je voor de best mogelijke marges.

De kleinere orders (eentjes/tweetjes) kunnen zonder handmatige handelingen automatisch worden verwerkt, ingekocht tegen de beste condities, in je ERP geadministreerd en uitgeleverd worden door je distributeur. Wij noemen dat zero-touch commerce.

Met onze geïntegreerde e-mail marketingtools, wordt het managen van renewals een fluitje van een cent. Nieuwe licentiedeals vallen automatisch in een bijpassende renewal flow en je klanten worden automatisch en tijdig gevraagd om hun licenties te verlengen. Met een druk op de knop wordt alles geregistreerd, verlengd en toegevoegd aan een nieuwe flow. Dat alles gewoon vanuit de eigen portal van je klant.

We rekenen je graag voor, wat onze zero-touch commerce voor jouw organisatie kan betekenen. Bezoek https://www.propellor.eu/ict-channel-partners voor meer informatie.

Door: redactie

Terug naar nieuws overzicht