Witold Kepinski - 24 juni 2020

HPE introduceert nieuwe Return-to-Work toepassingen

HPE introduceert nieuwe Return-to-Work toepassingen image

Hewlett Packard Enterprise (HPE) heeft vijf Return-to-Work-oplossingen aangekondigd. De oplossingen helpen organisaties bij een soepele heropening na de COVID-19-pandemie. De nieuwe oplossingen helpen om bedrijfsactiviteiten te kunnen voortzetten en de verspreiding van het virus te beheersen.

De nieuwe oplossingen, die worden geïmplementeerd en beheerd door HPE Pointnext Technology Services, zijn geschikt voor kleine tot grote organisaties en maken gebruik van veilige, sterk presterende HPE-servers voor de ‘edge’, de AI aangedreven netwerkinfrastructuur van HPE Aruba en technologieën uit het diverse partnerecosysteem van HPE.

HPE heeft nauw samengewerkt met organisaties die gevolgen hebben ondervonden van de shutdowns naar aanleiding van de coronapandemie. HPE heeft geholpen om organisaties up en running te houden met oplossingen die werken op afstand mogelijk maakten of verbeterden. Hierbij gaat het bijvoorbeeld om verbeterde veilige connectiviteits- en VDI-oplossingen om medewerkers thuis te ondersteunen. Om ook financiële risico’s van organisaties te verlagen, stopte HPE 2 miljard dollar in financieringsprogramma’s via HPE Financial Services. Daarmee is het bijvoorbeeld mogelijk om uitgaven uit te stellen of te reduceren, op korte termijn technologie te huren en cash te genereren door bestaande IT-assets om te zetten in kapitaal. Daar kan dan weer nieuwe technologie van worden aangeschaft.

Vijf nieuwe Return-to-Work oplossingen
De vijf nieuwe Return-to-Work-oplossingen die HPE vandaag aankondigt, zijn relevant voor organisaties die anticiperen om in de volgende fase ten minste een deel van de medewerkers veilig terug te laten keren naar hun werkplek. De nieuwe oplossingen bieden mogelijkheden voor het traceren en volgen van sociale afstand, contactloze entree, koortsdetectie, ondersteuning op afstand met augmented reality (AR) en razendsnelle informatieverstrekking via notificaties.

Verschillende bedrijven zijn al met de implementatie van deze oplossingen begonnen, variërend van grote internationale luchthavens en wereldwijde voedselverwerkings- en verpakkingsfabrieken tot winkels en hoofdkantoren.

De nieuwe Return-to-Work-oplossingen bieden klanten de volgende voordelen:

Detecteren en bewaken van sociale afstand

De eerste oplossing kan werkgevers helpen bij het bewaken en implementeren van richtlijnen voor sociale afstand. Zo kunnen medewerkers via onder meer Bluetooth-apparaten worden gewaarschuwd als ze voor een langere periode te dicht bij elkaar staan. Video-analyses kunnen worden ingezet om het gebruik van mondkapjes in vereiste gebieden te reguleren.

Contactloze toegang

Contactloze toegang zorgt dat medewerkers veilig en soepel een locatie binnengaan zonder deurklinken en andere toegangspunten aan te raken. De oplossing maakt gebruik van gezichtsherkenning, multi-factor authenticatie en identiteitsverificatie.

Koortsdetectie

Koortsdetectie helpt om medewerkers met verhoogde lichaamstemperaturen te identificeren. Dit gebeurt met het gebruik van thermische camera's, machine learning en videoanalyses. Deze metingen worden ingezet om te helpen om medewerkers proactief veilig te houden en de kans op verspreiding van het virus te minimaliseren.

Augmented reality (AR) en visual remote guidance

Met augmented reality en visual remote guidance kunnen medewerkers vanuit hun werkplek effectief samenwerken met medewerkers op afstand. Daarmee kunnen bijvoorbeeld complexe onderhoudswerkzaamheden deels op afstand worden uitgevoerd. Met behulp van gedigitaliseerde 3D-beelden van een systeem of machine kan een medewerker op afstand meekijken bij het identificeren van een probleem op de bedrijfsvloer, om daar vervolgens naar te handelen.

Realtime notificaties en informatieverstrekking

Met oplossingen voor snelle informatieverstrekking gebruiken werkgevers apps en dashboards om informatie over de werkplek of een locatie te delen en waarschuwingen rond te sturen. Medewerkers ontvangen deze waarschuwingen, specifiek bestemd voor hun exacte locatie of gebouw, realtime. Hierbij kan het ook gaan om eventuele wijzigingen of updates die plaatsvinden in de transitie naar normale activiteiten.
Versneld bedrijfsherstel voor bedrijven van iedere grootte

ISA SpA, een fabrikant en leverancier van commercieel meubilair in Italië, heeft enkele oplossingen al geïmplementeerd om de nabijheid en duur van interacties tussen medewerkers te monitoren en alerts uit te sturen als ze te dichtbij elkaar komen. Details over deze samenwerking zijn hier te vinden.

HPE Pointnext Technology Services

De vijf nieuwe Return-to-Work-oplossingen worden uitgerold via HPE Pointnext Technology Services, dat bestaat uit diverse expertises en wereldwijde ondersteuning. Daarnaast worden HPE's hardware- en softwaremogelijkheden gecombineerd met geavanceerde technologieën uit het partnerecosysteem.

De nieuwe oplossingen maken gebruik van HPE ProLiant-servers, HPE EdgeLine Converged Edge Systems en Aruba AI-gestuurde netwerkinfrastructuur om camera's en videoanalyses aan de edge van stroom te voorzien, te verwerken en locatiediensten mogelijk te maken. De oplossingen maken ook gebruik van technologieën van partners die intelligente bewakings- en thermische camera's en AI-software voor videoanalyse leveren (SAFR van RealNetworks, Venzo Secure).

Eisen voor dataprivacy, beveiliging en compliance

HPE werkt nauw samen met organisaties over de hele wereld om ze te helpen bij de mogelijkheden voor de nieuwe Return-to-Work-oplossingen. Daarbij helpt het technologiebedrijf ook bij de vraag hoe data wordt vastgelegd, verzonden, geanalyseerd en opgeslagen. Organisaties bepalen op basis van wet- en regelgeving en hun privacybeleid hoe ze met de opgehaalde data om moeten gaan. HPE biedt organisaties in deze transformatie ook een uitgebreide reeks services die helpen om beveiligingskwesties bij de implementatie van IT-oplossingen als de Return-to-Work-producten in kaart te brengen en daarnaar te handelen.

Slimmere, veiligere werkplek

De introductie van de nieuwe oplossingen is een uitbreiding op HPE's Intelligent Workplace-aanbod. Met het aanbod worden organisaties geholpen om hun werkomgeving te verbeteren op vier manieren: medewerkersproactiviteit, het aantrekken en behouden van talent, reduceren van werkplekkosten en het beschermen van de veiligheid en gezondheid van medewerkers.

Het aanbod maakt gebruik van HPE Pointnext Services, inclusief advies- en professionele diensten voor het ontwerpen en implementeren van de Return-to-Work-oplossingen. Ook maakt het aanbod gebruikt van HPE GreenLake, de ‘as-a-Service’- en ‘pay-per-use’-oplossing van HPE. HPE helpt organisaties over de hele wereld om hun behoeften in kaart te brengen en de juiste oplossingen in tijden van deze pandemie te implementeren - van een snelle reactie op de behoefte tot werken op afstand, tot het terugkeren naar werklocaties.

Het HPE Intelligent Workplace-product is onderdeel van HPE’s IoT en Intelligent Edge Services organisatie. Dit bestaat uit de Networking Services, Digital Workplace Services en IoT-Services-groepen van HPE. IDC Marketscape riep HPE recent uit tot ‘leider’ in de IDC MarketScape ‘Worldwide Digital Workspace Services 2020 Vendor Assessment1 in ieder gebied waar deze groepen zich op focussen: Network consulting services, Digital Workspace Services en Business and Industrial IoT Consulting Services.

“Sinds de COVID-19-uitbraak hebben onze klanten zich tot HPE gewend om zich aan te passen aan de unieke uitdagingen van de pandemie. We hebben ze met uitgebreide virtuele desktopinterface (VDI)-oplossingen geholpen in deze transitie”, aldus Saadat Malik, Vice President, IoT en Intelligent Edge Services bij HPE. "Nu bedrijven weer heropenen en hun medewerkers terugbrengen kunnen we ze helpen deze overgang veilig te maken met behulp van HPE-technologie en partnermogelijkheden.”

De nieuwe Return-to-Work-oplossingen worden wereldwijd verkrijgbaar.