Wouter Hoeffnagel - 09 juni 2020

Aston Martin Lagonda kiest SentinelOne als cybersecurity-partner

Aston Martin Lagonda kiest SentinelOne als cybersecurity-partner image

Aston Martin Lagonda kiest SentinelOne als cybersecurity-partner. De autofabrikant gebruikt het platform voor de beveiliging van de fabriek, het hoofdkantoor, de logistiek en lokale kantoren.

Aston Martin maakt sinds 1913 buitengewone auto’s gericht op design en kwaliteit. Met het oog op de snel toenemende cyber-dreigingen wil het bedrijf investeren in een toekomstbestendig security-programma gebaseerd op kunstmatige intelligentie, ter vervanging van traditionele antivirus. Dit bood geen bescherming meer aan moderne malware en ransomware-aanvallen. Bovendien vereiste de legacy antivirus-oplossing veel handmatig werk van medewerkers, terwijl de gebruikerservaring te wensen over liet. Het nieuwe security-platform moest daar een oplossing voor bieden en tegelijkertijd overweg kunnen en naadloos ingevoerd worden met Aston Martin’s complexe IT-omgeving met Windows, Mac, Linux, en cloud workloads en specifieke machines voor CAD, CAE en ontwerp en productie.

'Onzichtbaar voor eindgebruikers'

“We wilden geen toepassing die onze designers en engineers in de weg zou zitten. Het platform moest simpel te bedienen zijn, vrijwel onzichtbaar voor de eindgebruikers, en toch ons volledige zekerheid en veiligheid geven. Bovendien wilde we iets dat toekomstbestendig is, net zoals Aston Martin Lagonda altijd blijft innoveren”, aldus Steve O’Connor, Director of Information Technology bij Aston Martin Lagonda.

“We waren onder de indruk van de snelle opkomst van SentinelOne als security-bedrijf met capaciteiten die we niet bij anderen zagen”, vervolgt O’Connor. “Na het maken van een shortlist gingen drie partijen door naar een Proof of concept. In deze fase liet SentinelOne de rest ver achter zich, zelfs gerenommeerde merken. Sterke bescherming en weinig false positives, terwijl we positieve berichten kregen van gebruikers op allerlei besturingssystemen.”

Product-first aanpak

Het Singularity-platform van SentinelOne heeft een zogeheten product-first aanpak, aangestuurd door AI en machine learning. De oplossing houdt aanvallen tegen, maar signaleert ook autonoom andere dreigingen, waardoor security-medewerkers tijd overhouden voor belangrijkere zaken en niks ongezien toch onverhoopt het netwerk binnenkomt. Dit wordt bij Aston Martin versterkt door SentinelOne’s Vigilance MDR (managed detection en response) service, waarmee ze beschikken over een 24/7 SOC schaalbaarheid en bescherming tegen cyberdreigingen.

O’Connor: “Direct na de POC bleek SentinelOne de oplossing voor ons. De uitrol was makkelijker dan verwacht, ondanks onze complexe omgeving. Gelijk na activering haalde het platform malware eruit dat de oude antivirus had gemist.”