CM.com neemt CX Company over

Jeroen van Glabbeek, CEO CM.com

26-05-2020 | door: Witold Kepinski

CM.com neemt CX Company over

CM.com, een wereldwijd Conversational Commerce-platform, versterkt haar klantenaanbod door de overname van CX Company, een Europees (cloudgebaseerd) digitaal gesprekplatform dat is ontworpen om klanten automatisch op een persoonlijke manier te betrekken via virtuele assistenten, intelligente chatbots en kunstmatige gespreksvoering intelligentie (AI). De transactie omvat een vergoeding van 15,5 miljoen euro (exclusief een afgetopte earn-out).

Bij de afsluiting zal de overname onmiddellijk bijdragen aan de EBITDA. Het in Nederland gevestigde CX Company heeft ongeveer 50 fte's in dienst en boekte in 2019 een omzet van 6 miljoen euro. Het bedrijf is momenteel actief in Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Frankrijk en bedient voornamelijk blue chip-klanten in financiële dienstverlening, telecom en nutsbedrijven.

Jeroen van Glabbeek (foto), CEO van CM.com: “We denken dat mobiele telefoons het belangrijkste apparaat zullen worden om communicatie tussen bedrijven en consumenten mogelijk te maken. In de loop der jaren hebben we dit waargemaakt door consequent te investeren in ons platform en samen te werken met Apple, Google, Facebook, Tencent en vele anderen, om mobiele berichten te verrijken met foto's, video's, knoppen en diverse andere krachtige functies. We doen er alles aan om onze wereldwijde zakelijke klanten te ondersteunen om zinvolle gesprekken met hun consumenten te voeren. De enterprise-grade chatbottechnologie en oplossingen met hoge toegevoegde waarde van CX Company zijn een perfecte aanvulling op ons aanbod en een belangrijke volgende stap in onze reis om 's werelds toonaangevende one-stop-shop voor Conversational Commerce te worden."

Dirk Jan Dokman, CCO en mede-oprichter van CX Company meldt tot slot: “CM.com biedt ons een unieke kans om onze uitbreidingsstrategie te versnellen en samen uit te groeien tot een leidende speler in Europa en daarbuiten. We kijken er erg naar uit om deel uit te maken van CM.com.”

Terug naar nieuws overzicht