Redactie - 28 april 2020

Go To Market met de ONEClub van SoftwareONE

Go To Market met de ONEClub van SoftwareONE image

“Het wordt steeds belangrijker dat klanten gebruik kunnen maken van ISV-oplossingen.” Dat stelt Benny van der Poel, ONEClub Partner Business Manager bij SoftwareONE. “Waar we voorheen vooral kozen voor generieke oplossingen, zoeken klanten steeds meer naar maatwerkoplossingen voor hun vaak specifieke uitdagingen. Als ISV lever je zo’n SAAS-oplossing, maar ontbreekt het vaak aan een podium om jouw oplossing onder de aandacht te brengen. Daar komen wij om de hoek. Wij zien de toegevoegde waarde van ISV’s en voegen ze graag toe aan onze ONEClub.”   

“Bij SoftwareONE focussen wij ons al zo’n drie jaar op ISV’s, vertelt Benny. We kunnen het podium zijn dat je nodig hebt. Voor veel ISV’s is het een uitdaging om bij eindklanten aan tafel te komen. Wij praten continu met onze klanten en kunnen jouw oplossing onder de aandacht brengen. In Nederland is SoftwareONE de absolute marktleider op het gebied van Software Lifecycle Management. Met ons marktaandeel bereiken wij zo’n zestig procent van klanten in diverse sectoren. Wij ondersteunen overheidsklanten, Enterprise klanten, Educatie, Healthcare en commerciële ondernemingen bij hun volledige software lifecyle. Van design en buy tot en met build, manage en optimize. Omdat we hun specifieke uitdagingen kennen, weten we ook hoe ISV-oplossingen hierop kunnen aansluiten.”

Support op elk vlak
Of je nu een grote ISV of juist een start-up bent, SoftwareONE kan jou toegevoegde waarde bieden. Op sales vlak, maar ook op technisch en financieel vlak. Benny: “Zo helpen we je met de transitie naar een Microsoft omgeving als je nog in een on premise omgeving draait. Of we helpen je bijvoorbeeld kosten te besparen door jouw omgeving te optimaliseren zodat je geen hogere kosten hebt dan absoluut nodig is. We ondersteunen je op allerlei mogelijke manieren zodat jij klaar bent om jouw oplossing wereldwijd te verspreiden.”

Daarom hebben we jou nodig
“Jouw oplossing kan waardevol zijn voor onze klanten”, vervolgt Benny. “Daarom willen we er zoveel mogelijk over weten. Zo kunnen we goed en compleet advies aan onze klanten geven. Want onze aanpak richting klanten begint altijd met de designfase. Hierin bepalen we de roadmap, geven we inzicht in wat een klant nodig heeft en adviseren we over welke type oplossingen hierbij passen. Dan volgt de buyfase waarin we aangeven welke oplossingen wij daadwerkelijk adviseren. Vervolgens ondersteunen wij met de build & implement fase. Natuurlijk zijn we als eerste op de hoogte van de innovatieve roadmaps van onze klanten en kunnen wij hen goed adviseren. Maar jij als ISV weet uiteraard veel meer over jouw eigen oplossing. Dus hebben we je vanaf de buyfase nodig om ervoor te zorgen dat klanten echt goed geholpen worden. De database van SoftwareONE in Nederland kent momenteel al ruim 100 ISV's. Zij zien die toegevoegde waarde die wij bieden al.”

Onze aanpak
“Een keer per kwartaal bespreken wij met de accountmanagers de oplossingen van onze ISV’s op basis van gespreksverslagen en marktontwikkelingen in de branche”, vertelt Benny. “Onze accountmanagers zijn allemaal gespecialiseerd in bepaalde type branches. Daardoor weten zij goed wat er speelt in die sector en wat onze klanten nodig hebben. Met behulp van onze database bepalen we of onze ISV's invulling kunnen geven aan een functionele uitvraag van een bepaalde klant waarna klanten en ISV's met elkaar in contact kunnen laten komen. Belangrijk daarbij is wel dat we klanten zoveel mogelijk referenties kunnen laten zien. Zo tonen we aan dat ISV’s klanten echt kunnen helpen.”

Kom eens praten!
Met onze expertise en kennis van de markt kunnen we de kosten van ISV’s optimaliseren en business genereren. Kom eens langs om te praten over wat we voor elkaar kunnen betekenen. Neem contact op met Benny van der Poel of bezoek de website .