Redactie - 24 maart 2020

Microsoft Azure geeft cruciale diensten prioriteit

Microsoft Azure geeft cruciale diensten prioriteit image

Microsoft meldt dat door de coronavirus crisis meer vraag is naar zijn Azure public cloud capaciteit is zoals voor Microsoft Teams. Daarom heeft Microsoft duidelijke criteria opgesteld voor de prioriteit van nieuwe cloud capaciteit. De topprioriteit is dat hulpverleners, gezondheids- en noodhulpiensten als eerste gebruik kunnen maken van de kritische overheid cloud infrastructuur en ervoor zorgen dat externe werknemers blijven werken met de kernfunctionaliteit van Teams. "We zullen ook overwegen om gratis aanbiedingen aan te passen, indien nodig, om ondersteuning van bestaande klanten te garanderen", zo meldt Microsoft.

Mirosoft meldt:

Terwijl bedrijven operationaliseren om nieuwe en unieke uitdagingen aan te gaan, hebben we ons wereldwijde reactieplan gemobiliseerd om klanten te helpen aan de slag te blijven in deze kritieke tijd. We volgen de prestaties en gebruikstrends actief 24/7 om ervoor te zorgen dat we onze diensten voor klanten over de hele wereld optimaliseren, terwijl we aan nieuwe vraag voldoen. We werken nauw samen met eerstehulpverleners en kritische overheidsinstanties om ervoor te zorgen dat we prioriteit geven aan hun unieke behoeften en hen onze volledige ondersteuning bieden. We werken ook samen met overheden over de hele wereld om ervoor te zorgen dat onze lokale datacenters personeel ter plaatse hebben en dat alle functies naar behoren werken.

Als reactie op de gezondheidsautoriteiten die het belang van sociale afstand benadrukken, ondersteunen we veel grootschalige bedrijven, scholen en regeringen bij het mobiliseren van arbeidskrachten op afstand. Microsoft Teams helpt miljoenen mensen zich aan te passen aan werk op afstand. Organisaties gebruiken Dynamics 365 Customer Service om contactcentermedewerkers te helpen consistente, persoonlijke ondersteuning te bieden terwijl ze op afstand werken. Het is van cruciaal belang voor onze huidige samenleving om ervoor te zorgen dat overheids- en organisatorische functies kunnen worden gehandhaafd, terwijl veilige afstanden worden gehouden.

Als de vraag blijft groeien, hebben we, als we in deze periode te maken krijgen met capaciteitsbeperkingen in welke regio dan ook, duidelijke criteria opgesteld voor de prioriteit van nieuwe cloudcapaciteit. De topprioriteit is hulpverleners, gezondheids- en noodbeheerdiensten, kritisch gebruik van overheidsinfrastructuur en ervoor zorgen dat externe werknemers blijven werken met de kernfunctionaliteit van Teams. We zullen ook overwegen om gratis aanbiedingen aan te passen, indien nodig, om ondersteuning van bestaande klanten te garanderen. 

We zullen proactief en transparant blijven communiceren met klanten over ons cloudbeleid via het Microsoft Trust Center en we zijn toegewijd aan het ondersteunen van elke klant in deze moeilijke periode. 

Dit zijn zeker ongekende en uitdagende tijden. Het is niet normaal. Maar samen kunnen en zullen we hier doorheen komen. We nemen spoedig contact met u op. Als u in de tussentijd vragen of behoeften heeft, raadpleeg dan de volgende bronnen.

Azure Service Health - voor het volgen en begrijpen van de status van uw Azure-service

Status en continuïteit van Microsoft 365 Service - hulpmiddelen en bronnen voor het begrijpen van de status van uw Microsoft 365-service

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024
Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024