Witold Kepinski - 30 januari 2020

Resello stelt Azure Marketplace portfolio beschikbaar voor CSP-partners

Resello stelt Azure Marketplace portfolio beschikbaar voor CSP-partners image

Resello, distributeur van clouddiensten en Microsoft CSP Indirect Provider, kondigt aan dat het gestart is om het grote aanbod aan clouddiensten dat beschikbaar is via de Azure Marketplace te ontsluiten via het eigen automateringsplatform. Door in potentie tot duizenden open source en enterprise SaaS-oplossingen van third-party ISVs toe te voegen aan het al bestaande portfolio van CSP-diensten, maakt Resello het voor partners gemakkelijker om Azure verbruik in combinatie met voor Azure geoptimaliseerde SaaS-diensten te bundelen, verkopen en uit te leveren aan klanten.

Microsoft kondigde maart vorig jaar formeel aan dat het haar Azure Marketplace open zou stellen voor distributie via het CSP-kanaal. Al de diensten die worden aangeboden via die Marketplace zijn gecertificeerd en geoptimaliseerd om te draaien op Azure. Het portfolio bevat een brede reeks aan clouddiensten in verschillende categorieën, waaronder security, AI en machine learning, compliance en IoT.

Cloud

Harald Nuij (foto), CCO bij Resello: “Dat de Azure Marketplace nu ook toegankelijk is gemaakt voor het CSP-programma biedt grote kansen voor CSP-partners. Hierdoor kunnen zij ineens duizenden extra third-party clouddiensten uitleveren, beheren en factureren, precies zoals ze al gewend zijn met de first-party clouddiensten van Microsoft zelf, zoals Microsoft 365 en Azure. Er zijn wereldwijd tienduizenden actief verkopende CSP-partners en elke maand komen daar nog eens zo’n 7.000 nieuwe CSP-partners bij. Dat maakt deze ontwikkeling tevens voor ISVs een zeer interessante kans om hun bereik significant uit te breiden. In potentie bereiken ze met dit nieuwe verkoopkanaal wereldwijd miljoenen nieuwe eindklanten.”

Security

Omdat de vraag naar security-oplossingen meer en meer toeneemt, heeft Resello er voor gekozen om te starten met het uitlichten van de clouddiensten van vier specifieke ISVs in deze categorie, namelijk: Barracuda, Check Point, FortiGate en Kaspersky. Door deze diensten te bundelen met Azure verbruik kunnen CSP-partners eenvoudig en snel inspelen op de kansen die de vraag vanuit de markt biedt.

Azure

Harald Nuij: “De uitdaging voor onze partners is een relevante keuze maken uit de duizenden clouddiensten die de Azure Marketplace biedt, en om deze diensten daarna efficiënt uit te leveren, verkopen en factureren. Aangezien het specifiek gebouwd is om de digitale transformatie te versnellen ondersteunt ons automatiseringsplatform partners bij dat laatste. En als distributeur van clouddiensten zit onze toegevoegde waarde, naast de automatisering, in het adviseren van onze partners over kansen en ontwikkelingen in de markt. De komende maanden voegen we nog meer ISVs toe en breiden we het aanbod aan Marketplace clouddiensten verder uit. Daarmee krijgen onze partners toegang tot een gestaag groeiend aanbod van clouddiensten om hun bedrijf verder mee te laten groeien.”