Redactie - 30 januari 2020

Microsoft en Genesys breiden partnership uit

Microsoft en Genesys breiden partnership uit image

Microsoft. en Genesys hebben hun partnership uitgebreid en bieden daarmee voor ondernemingen een nieuwe cloudservice voor contact centers waarmee zij superieure interacties met klanten kunnen realiseren. Met deze omnichannel oplossing voor customer experience, Genesys Engage, die draait op Microsoft Azure, hebben ondernemingen de security en schaalbaarheid die ze nodig hebben om de complexiteit te managen die ontstaat bij het verbinden van ieder contactpunt en -moment tijdens de customer journey.

Genesys Engage on Microsoft Azure is eind 2020 beschikbaar. Voor een snellere adoptie in de markt kiezen de leveranciers voor een gezamenlijke verkoop- en go-to-market-strategie. Klanten gaan profiteren van een gestroomlijnd aankoopproces met een duidelijk pad naar de cloud.

De kracht van Genesys Engage on Microsoft Azure

Met de multi-tenant architectuur van Genesys Engage on Microsoft Azure kunnen klanten sneller innoveren en hun bedrijfsflexibiliteit verbeteren. Door de Genesys-oplossing voor customer experience te draaien in deze betrouwbare cloudomgeving kunnen bedrijven hun investeringen in Microsoft Azure maximaliseren, onder andere door eenvoudiger beheer en onderhoud, gecentraliseerde IT-expertise en lagere kosten. De oplossingen maken het voor bedrijven makkelijker om gebruik te maken van de technologie voor cloud en artificial intelligence (AI), voor meer inzicht en maatwerk in klantervaringen. 

Nemo Verbist, senior vice president of Intelligent Business and Intelligent Workplace bij NTT Ltd., één van de top vijf internationale technologische dienstverleners voor de grootste bedrijven ter wereld en partner van zowel Microsoft als Genesys, ziet grote waarde in het partnership. Verbist zegt: “Veel van onze klanten zijn gestandaardiseerd op Microsoftoplossingen en Genesys Engage on Microsoft Azure geeft ze een extra mogelijkheid om te profiteren van hun investering. Samen leveren deze oplossingen een veilige en krachtige basis voor bedrijven voor het op creatieve en waardevolle manieren communiceren met hun klanten.”

“Grote contact centers ontvangen een zeer hoog volume aan vragen via een groeiende lijst van kanalen en platforms. Een van de grootste uitdagingen is het verbinden van de details van iedere interactie over alle kanalen heen zodat de iedere klant verzekerd is van een naadloze ervaring,” zegt Kate Johnson, president van Microsoft US. “Door het inzetten van de technologie voor cloud- en artificial intelligence van Microsoft Azure helpt Genesys bedrijven bij het creëren van een naadloze customer journey op het vertrouwde, veilige en schaalbare platform van Microsoft.”

“We zijn ontzettend blij dat we grote bedrijven de kans geven om hun bedrijfskritische customer experience platform te draaien in de cloudomgeving die ze goed kennen en vertrouwen Microsoft Azure,” zegt Peter Graf, chief strategy officer van Genesys. “Samen maken we het eenvoudiger voor zelfs de meeste complexe organisaties om over te stappen naar de cloud en zodat ze efficiënter en innovatiever kunnen bouwen aan hechte relaties met klanten.”

De bedrijven onderzoeken en ontwikkelen ook nieuwe integraties voor Genesys en Microsoft Teams, Microsoft Dynamics 365 en Azure Cognitive Services voor het stroomlijnen van samenwerking en communicatie met medewerkers en klanten. Meer informatie over de op handen zijnde integraties volgt binnenkort.

Registreer voor het komende webinar op 4 maart om er meer over te horen: Genesys Engage + Microsoft Azure: Transform Your Customer Experience in the Cloud.