Dutch IT-channel en Executive People doen verslag van Cisco Live image

De redactie van Dutch IT-channel en Executive People doet verslag van Cisco Live 2020, het belangrijkste Europese klanten-event van Cisco dat in Barcelona wordt gehouden. Daar komen klanten, partners, IT-professionals en visionairs samen. Gedurende de hele week kondigt Cisco een reeks innovaties aan op het gebied van cybersecurity, netwerken, collaboration en het DevNet-programma - allemaal ontworpen om bedrijven te helpen schalen, veilig te blijven en de digitalisering te stimuleren. In een aantal presentaties geeft Cisco bovendien inzicht de strategie van het bedrijf om partners en klanten te helpen nieuwe zakelijke kansen te benutten in het tijdperk van digitale transformatie.

"Cisco speelt een centrale rol als het gaat om het klanten te helpen bij het behalen van bedrijfsdoelstellingen die verder gaan dan wat ooit voor mogelijk werd gehouden, te midden van de snelste en grootste technologische transitie in de geschiedenis", zegt Wendy Mars, President van Cisco EMEAR. "Organisaties wereldwijd - van klein tot groot en in alle sectoren - zijn nog in de beginfase van het benutten van opkomende technologieën zoals AI, 5G, adaptieve en voorspellende cybersecurity, intelligent IoT, en nog veel meer. Op Cisco Live verwelkomen we onze partners en klanten om hen te helpen de echte zakelijke waarde te realiseren die deze nieuwe technologieën kunnen leveren".

De belangrijkste aankondigingen:

Versnellen van applicaties in een hybride multicloud-wereld: Cisco’s nieuwe oplossingen voor multi-domain architecturen brengen AppDynamics en Cisco Intersight Workload Optimizer bij elkaar voor volledige visbiliteit binnen de applicatie, het netwerk en het datacenter, zowel on-premises als in de cloud. Het Cisco HyperFlex Application Platform biedt een geïntegreerd container-as-a-service platform dat het implementeren en beheren van Kubernetes makkelijker maakt in de cloud, in het datacenter en in het netwerk zo meldt Cisco.

Uitgebreide beveiligingsarchitectuur voor het industriële IoT: organisaties hebben volgens Cisco volledig inzicht nodig in de meest uiteenlopende netwerkomgevingen om hun industriële netwerken te beveiligen, het risico van cyberdreigingen te verlagen en industriële processen te optimaliseren. Cisco's nieuwe IoT-beveiligingsarchitectuur biedt beter inzicht in zowel IT- als OT-omgevingen, beschermt industriële processen en maakt het verzamelen en extraheren van gegevens uit de IoT-omgeving mogelijk. Hierdoor kunnen organisaties hun efficiency verhogen om betere bedrijfsbeslissingen te nemen en digitaliseringsprojecten te versnellen aldus Cisco.

Betere klant- en callcentermedewerker-ervaring dankzij verbeteringen van het Contact Center: De beste merken ter wereld hebben er jaren, of zelfs decennia, over gedaan om de loyaliteit van klanten te verdienen - om die vervolgens in een paar seconden te verliezen als de klantervaring onder de maat is aldus Cisco. Hoewel de behoeften en verwachtingen van de klant zijn veranderd, hebben de manieren waarop bedrijven reageren geen gelijke tred gehouden. Cisco kondigt drie ontwikkelingen aan die de klantervaring met contactcenters fundamenteel moeten gaan veranderen: het gebruik van AI, een nieuwe oplossing voor het verbeteren van de klantervaring en een nieuw product voor cloudcontactcenters.

Betere vergaderingen en meer betrokken deelnemers dankzij AI-innovaties: Nieuwe, door AI-aangedreven spraak-intelligentie in Webex Meetings zet gesprekken om in actie en maakt van Webex-meetings een digitale schatkamer. Daarnaast blijft Cisco zich inzetten voor de security en privacy van gegevens door klanten de mogelijkheid te bieden om te kiezen of hun Webex-teamgegevens in Europa of in de Verenigde Staten worden opgeslagen. Het bedrijf kondigt ook de nieuwe Cisco Webex Room USB aan, een instapmodel videoapparaat dat kleinere organisaties compromisloze samenwerking biedt zo besluit Cisco.