Sonos: Legacy producten blijven bug fixes en security updates ontvangen

27-01-2020 | door: Wouter Hoeffnagel

Sonos: Legacy producten blijven bug fixes en security updates ontvangen

Patrick Spence, CEO van Sonos, biedt zijn excuses aan de voor de onrust die is ontstaan over de recente aankondiging dat oudere producten vanaf mei geen updates meer ontvangen. De CEO benadrukt dat de producten vanaf mei wel gewoon blijven functioneren en niet zoals sommige klanten vrezen onbruikbaar worden. Ook blijven bug fixes en security updates vooralsnog beschikbaar.

"We hebben jullie gehoord", schrijft Spence. "We hebben dit niet goed aangepakt. Mijn excuses daarvoor. Ik wil jullie persoonlijke verzekeren van de weg voorwaarts." Spence benadrukt dat de oudere producten ook na het staken van de software-updates blijven functioneren op de manier waarop zij dat nu ook doen. "We maken hen niet onbruikbaar en overbodig, en we nemen niets weg."

Bug fixes en security patches blijven beschikbaar

De CEO erkent dat veel klanten fors geïnvesteerd hebben in hun Sonos-systemen. Spence schrijft dat Sonos deze investering zolang mogelijk wil blijven eren. "Hoewel legacy Sonos producten geen nieuwe softwarefunctionaliteiten meer ontvangen, beloven wij zolang mogelijk bug fixes en security patches beschikbaar te stellen. Indien we tegen iets een kernelement van de ervaring aanlopen die niet geaddresseerd kan worden, zullen we een alternatieve oplossing zoeken en je informeren over de gewijzigde ervaring die je in de toekomst kunt verwachten.

De volledige verklaring van Spence is hier te vinden.

Terug naar nieuws overzicht

Tags

Software, audio