Wouter Hoeffnagel - 23 januari 2020

LastPass erkent storing

LastPass erkent storing image

LastPass geeft toe afgelopen weekend door een storing te zijn getroffen. Klanten konden bij door de storing niet bij inloggegevens die zij in de wachtwoordmanagers hadden opgeslagen.

Gebruikers meldde afgelopen weekend niet te kunnen inloggen op LastPass. Het bedrijf ontkende in eerste instantie via Twitter met een storing te maken te hebben. Nu komt LastPass hierop terug en geeft in een blogpost aan toch door een storing getroffen te zijn.

'Geïsoleerd probleem'

Het bedrijf stelt dat slechts een klein aantal gebruikers getroffen is. "In het weekend kan een kleine groep LastPass gebruikers geconfronteerd zijn met foutmeldingen toen zij probeerden in te loggen op hun accounts. Het LastPass team identificeerde dit geïsoleerde probleem, bevestigde dat het niet om een wijdverspreide storing ging en loste het probleem volledig op. Alle diensten werken nu weer; gebruikers hoeven geen actie te ondernemen."

De problemen zijn volgens LastPass te wijten aan een recente product release. Een beperkt aantal gebruikers met een 'specifieke geschiedenis' zijn hierdoor getroffen door problemen. Wat deze specifieke geschiedenis inhoudt laat het bedrijf in het midden. De recente release is door het LastPass team ingetrokken om het probleem aan te pakken.