HubSpot vernieuwt Marketing Hub Enterprise

10-01-2020 | door: Wouter Hoeffnagel

HubSpot vernieuwt Marketing Hub Enterprise

Groeiplatform HubSpot vernieuwt Marketing Hub Enterprise. De oplossing bevat onder meer nieuwe rapportages voor inkomstenoverzichten, A/B-testen op basis van AI, segmentering en tools voor account based marketing.

Managers gebruiken het potentieel van hun investeringen niet optimaal. Volgens Accenture komt dit voor een groot deel door de enorme uitdaging die werken met traditionele systemen met zich meebrengt. "Marketingteams gebruiken maar een klein deel van de technologie waarover ze beschikken", zegt Nicholas Holland, General Manager, Marketing Hub bij HubSpot. "Waarom? Omdat marketeers niet willen werken met de verschrikkelijk ouderwetse systemen die ze tot hun beschikking hebben. Met deze vernieuwde versie van Marketing Hub Enterprise bieden we koplopers in marketing een enterprise-oplossing die wél prettig is in gebruik. Een oplossing die kracht, flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid voorop stelt en mensen in staat stelt het beste uit zichzelf te halen. Snelgroeiende bedrijven als Travelopia, Trello, en Adaptive Insights hebben geweldige dingen klaargespeeld met Marketing Hub Enterprise, en ik kijk ernaar uit om te zien wat onze klanten kunnen bereiken met de nieuwe mogelijkheden die we nu lanceren."

Nieuwe mogelijkheden

De vernieuwde Marketing Hub Enterprise heeft mogelijkheden voor rapportages voor inkomstenoverzichten, A/B-tests op basis van AI, segmentering en tools voor account based marketing. Ook worden de capaciteiten voor gebruikers uitgebreid. Met de nieuwe tool voor rapportage van inkomstenoverzichten kunnen marketeers precies zien welke touchpoints en kanalen de meeste waarde opleveren. Zo kunnen ze slimmer investeren in kanalen en campagnes.

Marketing Hub Enterprise bevat in de nieuwe versie onder meer:

  • AI-gedreven A/B testen, waardoor marketeers hun prestaties kunnen verbeteren met AI. Gebruikers kunnen tot vijf versies van een pagina maken en HubSpot instrueren meer verkeer naar de best presterende pagina te sturen.
  • Segmentering - beschikbaar als beta - geeft marketeers de mogelijkheid budgetten per team te scheiden en toch het overzicht te behouden.
  • Account based marketing - beschikbaar als beta - stelt marketeers in staat in enkele minuten een ABM-campagne kunnen lanceren. Gebruikers hebben de beschikking over eenvoudige templates en out-of-the-box rapporten om target accounts te identificeren, relevante content te leveren en impact te meten.
  • Verhoogde workflow-limieten en lijsten waardoor HubSpot-gebruikers meer ruimte krijgen voor groei.

Relevante content leveren

"Trello is de visuele project management tool voor teams die hun werk gedaan willen krijgen zonder bijkomende moeilijkheden", zegt Leah Ryder, Brand & Content Marketing Lead bij Trello. "HubSpot maakt het voor ons marketingteam enorm makkelijk om relevante content te leveren aan gebruikers en geeft ons betrouwbare inzichten in wat werkt. Zodra we met Marketing Hub Enterprise begonnen te werken, merkten we direct hoe eenvoudig de tools waren in gebruik. Vooral op het gebied van SEO-planning en de mogelijkheid om CTA's te tracken in verschillende talen in onze wereldwijde campagnes. We zijn verheugd dat HubSpot continu nieuwe, krachtige mogelijkheden toevoegt die Trello helpen bij onze groei naar ons doel van 100 miljoen gebruikers in 2020 en daar voorbij."

"monday.com is het favoriete werk besturingssysteem van meer dan 100.000 organisaties wereldwijd," zegt Oren Ezra, Head of Enterprise Marketing bij monday.com. "HubSpot is voor ons een onmisbaar onderdeel dat ons in staat stelt klanten en prospects op te volgen met geweldige content die ook nog eens gesegmenteerd en gepersonaliseerd wordt op branche en doelgroep. We hebben HubSpot in minder dan drie maanden geïmplementeerd en hebben onze zakelijke sales funnel sindsdien zien versnellen in de gehele klantcyclus."

Terug naar nieuws overzicht