Witold Kepinski - 04 december 2019

Digital Power neemt Adversitement Holding over

Data consultancy bureau Digital Power uit Amsterdam neemt Adversitement Holding uit Uden over. Met deze overname groeit het team naar 120 data specialisten en wordt Digital Power één van de grotere spelers op het gebied van data in Nederland.

Van dochterorganisatie naar koper

Digital Power werd in 2012 opgericht als dochteronderneming en detacheringstak van Adversitement. Halverwege 2016 kwam het bureau in handen van nieuw management en ging het als een onafhankelijke BV de eigen koers varen. Een sterke focus op het aantrekken van talent en de verbreding van het klantportfolio met vele A-merken resulteerde in een zeer sterke groei van het aantal consultants.

Schaalgrootte biedt kansen

“We gingen als twee aparte organisaties verder in 2016, maar werkten nog steeds veel voor dezelfde klanten. Zo kwamen we elkaar de afgelopen jaren vaak tegen bij Univé, KWF, Consumentenbond, ASML en Philips. Hoewel we een andere manier van werken hebben, sluiten onze expertises perfect bij elkaar aan”, stelt Digital Power CEO René de Boer. “Digital Power heeft als missie DE datapartner te zijn. Schaalgrootte is hier een belangrijke voorwaarde voor. Met de toevoeging van de data specialisten van Adversitement kan niemand meer om ons heen.”

Tweede locatie in Den Bosch

De Boer voorziet een soepele integratie van beide organisaties omdat er een grote overlap aan klanten en kennis is. “Ook vullen we elkaar goed aan: de afgelopen jaren hebben we Digital Power optimaal gestructureerd en een solide basis gelegd voor verdere groei. Adversitement voegt de specialistische technische kennis toe waar steeds meer klanten naar vragen.” Naast het recent geopende nieuwe hoofdkantoor in Amsterdam, wordt op korte termijn een tweede locatie in Den Bosch geopend.

De Digital Power groep

De Digital Power groep bestaat inmiddels uit vijf bedrijven. Begin dit jaar sloten data science engineer partner Maneros en machine learning startup Cubonacci zich al aan bij Digital Power. De technologische Adversitement dochters Datastreams en Actuals worden nu ook toegevoegd. Het merk Adversitement zal opgaan in Digital Power. Hiermee kan de datapartner niet alleen data consultancy bieden, maar ook technologie op het gebied van machine learning lifecycle management, data engineering en automatisering aldus De Boer.

Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024 Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024
Copaco | BW 25 maart tm 31 maart 2024