Salesforce introduceert Einstein Voice Skills, Service Cloud Voice en Einstein Call Coaching

22-11-2019 | door: Wouter Hoeffnagel

Salesforce introduceert Einstein Voice Skills, Service Cloud Voice en Einstein Call Coaching

Salesforce introduceert op Dreamforce 2019 verschillende nieuwe spraakoplossingen. Het gaat om Einstein Voice Skills, Service Cloud Voice en Einstein Call Coaching.

Dankzij nieuwe declaratieve tools kan elke ontwikkelaar of admin aangepaste Voice Assistants bouwen voor werknemers in elke functie of sector. Nieuwe spraakoplossingen voor vertegenwoordigers en callcentermedewerkers passen bovendien natuurlijke taalverwerking toe bij transcripties van telefoongesprekken en leveren automatisch nieuwe inzichten zodat klantervaringen slimmer en efficiënter worden.

Einstein Voice Skills

Salesforce introduceert onder meer Einstein Voice Skills. Deze oplossing stelt beheerders en ontwikkelaars in staat op maat gemaakte spraakgedreven Salesforce apps te bouwen die zijn afgestemd op een specifieke rol of functie. Deze apps vereenvoudigen de workflow door onder meer het invoeren van gegevens of handmatige navigatie te automatiseren en hiermee de productiviteit te vergroten.

Service Cloud Voice

Op basis van Einstein introduceert Salesforce daarnaast Service Cloud Voice en Einstein Call Coaching. Service Cloud Voice integreert telefonie in de service cloud en brengt hiermee telefonie, digitale kanalen en CRM-data in real-time samen in een gecentraliseerd console. Ook integreert Service Cloud Voice transcriptiediensten die spraak in real-time kunnen omzetten in tekst.

Einstein Call Coaching

Einstein Call Coaching helpt managers trends te identificeren in conversationele data met behulp van natural language processing. Door sleutelwoorden in transcripten van gesprekken te identificeren worden trends in kaart gebracht, bijvoorbeeld indien een concurrent vaker wordt genoemd of best practices vaak worden besproken. Deze inzichten helpen verkopers de aankoopervaring van klanten te verbeteren.

Voice Interoperability Intiative

Als onderdeel van een samenwerking die Salesforce in september met Amazon is aangegaan introduceren de bedrijven het Voice Interoperability Intiative. Met dit programma willen de partijen klanten keuzevrijheid en flexibiliteit bieden tussen verschillende spraakdiensten. Als onderdeel hiervan zijn Einstein Voice Assistant en Einstein Voice Skills compatibel met verschillende apparaten, variërend van smart speakers tot smartphones.

Terug naar nieuws overzicht

Tags

Cloud, spraak, Smart
Cloud