Witold Kepinski - 15 november 2019

SAP en Accenture ontwikkelen cloud innovaties voor nutsbedrijven

SAP en Accenture hebben aangekondigd dat ze samen de nieuwe SAP Cloud for Utilities oplossing bedrijven uit de utility sector helpen om hun bedrijfsprocessen en klantervaringen effectiever te beheren. Het initiatief is bedoeld om de energietransitie en klantervaringen te verbeteren, zodat bedrijven zich snel kunnen aanpassen en gedijen in veranderende tijden zo melden de twee partners.

"SAP Cloud for Utilities is onze strategische cloudoplossing, ontworpen om lead-to-cash-processen te ondersteunen waarmee nutsbedrijven nieuwe kansen kunnen benutten en nieuwe bedrijfsmodellen kunnen ontwikkelen in de dynamische markt voor innovatieve commodity- en noncommodity-producten", zegt co-president van SAP Industries Peter Maier. "De industrie moet goed klantervaringen (customer experience, red) creëren met geïntegreerde oplossingen voor een korte time-to-market en lage servicekosten."

SAP Cloud for Utilities wordt een end-to-end geïntegreerde oplossing geboren uit Project Elevate, aangekondigd in mei 2019. De oplossing is ontworpen om te worden geïmplementeerd in een cloud- of hybride omgeving om nutsbedrijven te helpen automatiseringsprocessen te automatiseren en meer middelen vrij te maken om creëer betekenisvolle klantervaringen die kunnen leiden tot loyaliteit en omzet. SAP Cloud for Utilities kan intelligente technologieën en realtime zakelijke inzichten bevatten en biedt uitgebreide mogelijkheden op het gebied van marketing, service, commerce, productbundeling, selfservice, uitvoering van complexe services en abonnementsfacturering voor commodity- en noncommodity-producten.

De oplossing wordt gebouwd op de toonaangevende SAP C / 4HANA-suite, SAP S / 4HANA Cloud en SAP S / 4HANA en maakt gebruik van diepgaande productkennis en industriële en klantbeheermogelijkheden van Accenture Technology en Accenture Interactive .

Ontwikkelaars en branchespecialisten van SAP en Accenture werken samen om uniforme, authentieke en gepersonaliseerde klantcontactpunten te creëren. Hun missie is om unieke branche-inzichten, flexibele methoden en integratiemogelijkheden te bieden die de geavanceerde functies van SAP C / 4HANA en SAP S / 4HANA versnellen voor marketing, verkoop, handel, service, facturering en omzetbeheer en klantgegevens. SAP en Accenture zijn ook van plan om gegevens uit Experience Management-oplossingen van SAP te integreren met bestaande operationele gegevens, met als doel nutsbedrijven te helpen hun end-to-end kernprocessen, netwerken en werknemers efficiënter te beheren.

"Door samen te werken met SAP en onze co-innovatiegroep in de utiliteitssector om de ontwikkeling van SAP's cloudgebaseerde platform voor hulpprogramma's te versnellen, kunnen onze klanten betere ervaringen voor hun klanten creëren en back-office-activiteiten stroomlijnen," zegt Jean-Marc Ollagnier, groepsleider executive voor Accenture's Resources-activiteiten. "Deze voordelen zijn belangrijk voor nutsbedrijven om concurrerender te zijn in markten die onder toenemende druk staan ??vanwege de voortschrijdende technologie en veranderende consumentenvoorkeuren, waaronder een betere energie-efficiëntie voor thuis en een verhoogde interesse in hernieuwbare energiebronnen."

Dit initiatief omvat ook de oprichting van een co-innovatiegroep in de branche bestaande uit wereldwijde nutsbedrijven om SAP Cloud for Utilities te helpen definiëren en ontwerpen. Vijftien nutsbedrijven die wereldwijd meer dan 100 miljoen klantcontracten vertegenwoordigen, zijn al toegetreden tot de co-innovatiegroep, waaronder EDP , rku.it , Conergos , Innogy en MVV. De co-innovatiegroep staat nog steeds open voor nutsbedrijven om early adopters en actieve bijdragers te worden.

Deze overeenkomst bevordert de langdurige samenwerking van SAP met Accenture, voortbouwend op jarenlange co-ontwikkeling en marktgerichte activiteiten met betrekking tot SAP S / 4HANA en samenwerking in meerdere industrieën.