Marketingprivacy- en -dataspecialist Ogury opent Nederlands kantoor

16-10-2019 | door: Wouter Hoeffnagel

Marketingprivacy- en -dataspecialist Ogury opent Nederlands kantoor

Ogury maakt bekend in onze hoofdstad Amsterdam zijn 23e kantoor te hebben geopend. Met een omzet van 100 miljoen dollar in 2018 is Ogury een grote speler op het gebied van privacy en data binnen mobile marketing. Het bedrijf telt meer dan 400 mensen in 10 landen en 22 kantoren over de hele wereld, waaronder het VK, Frankrijk, Spanje, Duitsland, de Verenigde Staten en Mexico. De 39-jarige Ernst Dirkzwager (foto) is aangesteld als Managing Director Benelux. Het Amsterdamse team bestaat inmiddels uit vier medewerkers.

Wereldwijd staat het Franse Ogury vooral bekend om zijn Marketing Engine. Deze technologie stelt merken en uitgevers in staat om te acteren binnen een mobiele omgeving die volledig voldoet aan gegevensbeschermings- en privacywetgeving zoals GDPR in Europa en CCPA in de VS. Tegelijkertijd geeft de techniek consumenten controle over hun mobiele data en de keuze welke data ze met wie willen delen. De techniek is inmiddels in meer dan 10.000 apps geïntegreerd door de samenwerking met 3.500 uitgevers en 1.500 topmerken wereldwijd maken hier gebruik van. Ogury heeft een databestand opgebouwd met daarin meer dan 400 miljoen (consented) gebruikersprofielen in 120 landen.

Uitbreiding naar de Benelux

Naast het opbouwen van nieuwe partnerships met lokale adverteerders en uitgeverijen zal het Amsterdamse kantoor een strategische rol spelen in de samenwerking met bestaande Ogury-klanten die ook in Nederland actief zijn. De keuze voor Ernst Dirkzwager als Managing Director Benelux kwam niet onverwacht. Eerder was Dirkzwager verantwoordelijk voor de Nederlandse tak van Unruly. Daarvoor heeft Dirkzwager meerdere functies in de digitale sector bekleed, onder meer bij Radio 538 en Exponential.

In een reactie op zijn benoeming zegt Dirkzwager: "Ik ben blij deel dat ik deel uit mag maken van de verdere expansie van Ogury. Het succes van het bedrijf in landen zoals Frankrijk en Duitsland, die zeer veeleisend zijn op het gebied van gegevensbescherming, is duidelijk een inspiratie voor veel Nederlandse merken en uitgevers geweest, waardoor we enthousiast worden ontvangen. Natuurlijk helpt het ook dat het in Nederland niet eerder mogelijk was om een 'mobile journey' zo inzichtelijk te krijgen en gebruik te maken van een database met daarin zoveel consented gebruikersprofielen."

Raphael Rodier, Chief Revenue Officer International van Ogury over de opening van het Nederlandse kantoor: "Met de toenemende bezorgdheid om privacy in Nederland geloven wij dat onze GDPR compliant technologie goed zal worden ontvangen door lokale klanten. Onze techniek, gecombineerd met de 15 jaar ervaring van Ernst in de ad-techindustrie en zijn diepgaande kennis van digitale marketing in Europa zullen ervoor zorgen dat we ook in de Benelux succesvol zullen zijn."

Terug naar nieuws overzicht