Martijn Kregting - 14 oktober 2019

Tecknoworks Nederland zet vol in op applicatiemodernisatie en business analytics

Tecknoworks Nederland zet vol in op applicatiemodernisatie en business analytics image

Tecknoworks Nederland gaat komend najaar een vernieuwd portfolio met meer focus in de markt zetten. De onderneming heeft hiervoor Rein Hoogland als sales en marketingdirecteur aangetrokken. Samen met CEO Maurik van den Heuvel wil Hoogland klanten gerichter helpen om hun applicatielandschap te moderniseren en meer te halen uit hun data.

Tecknoworks heeft het afgelopen halfjaar haar speerpunten (applicatiemodernisatie, business analytics) doorontwikkeld om haar positie in Nederland uit te breiden en verder te verbeteren. De ervaring die Hoogland met zich mee brengt, is hierbij van grote waarde. Tecknoworks heeft in Nederland klanten in onder anderen de farmaceutische sector, financiële dienstverlening en de gezondheidszorg. Tecknoworks werkt wereldwijd nauw samen met Microsoft.

Tecknoworks Nederland omvat een sales-, marketing- en consultancy-tak. De ontwikkelcapaciteit is geconcentreerd in Roemenië. Om verdere focus te brengen in de Nederlandse activiteiten, is Rein Hoogland afgelopen juni aangesteld als sales en marketingdirecteur. “Sales en marketing klinkt smal, maar het is in feite heel breed”, stelt Hoogland. “Je moet wel kiezen – wat ga je niet en wat wel doen. Daar hebben wij nu een aantal slagen in gemaakt, zodat we de markt beter kunnen bedienen.”

Speerpunten

De speerpunten van Tecknoworks Nederland zijn:

1. Modernisatie en innovatie van applicaties middels een innovatiemethodiek en de ontwikkelkracht waarover Tecknoworks beschikt.

2. Business analytics: alles dat te maken heeft met data en hoe bedrijven daarvan kunnen profiteren.

Hoogland: “Op beide vlakken hebben we echte deliverables. Bij modernisatie van apps is dat de ontwikkelingsmethodiek Innovation Lifeguard. Bij business analytics hebben we diensten en kennisprogramma’s zoals de workshop Dashboard In A Day en Insight Snapshot, waarbij we klanten in een aantal dagen kort de kracht tonen van business analytics.”

Innovatie, creativiteit voorop

De nieuwe sales- en marketingdirecteur stelt heel tevreden te zijn over zijn overstap naar Tecknoworks, omdat de organisatie volgens hem innovatie en creativiteit voorop stelt. "Juist dat is belangrijk om te komen tot software-oplossingen die de business echt goed bedienen of die het meeste halen uit de voordelen die de moderne cloud-technologie biedt."

De afgelopen tijd heeft Hoogland zich goed georiënteerd op wat Tecknoworks in huis heeft. Zo heeft hij kennis gemaakt met het ontwikkelteam in Roemenië en gesproken met een aantal klanten. “Ik ben echt heel enthousiast over de projecten die Tecknoworks draait, maar meer nog over de manier waarop ze dat doen. Mijn kennis van go-to-market strategie en de capaciteiten die dit bedrijf in Roemenië en in Nederland heeft, passen denk ik goed bij elkaar. Ik heb er veel zin in om Tecknoworks in Nederland verder uit te bouwen.”

Over Rein Hoogland

Rein Hoogland zit al 42 jaar in de IT. Hij heeft alle kanten van de business in die tijd gezien. Van programmeur en analyse-ontwerp, via project management naar de echte business-kant. “Ik heb op een gegeven moment de overstap gemaakt naar Cognos, de Canadese leverancier van business intelligence oplossingen. daar heb ik bijna 22 jaar gezeten. Daar heb ik sales en marketing gedaan en diverse executive posities bekleedt, acquisities gedaan. Na de overname van Cognos door IBM heb ik daar nog enkele jaren gezeten."

Recentelijk heeft Rein zich ingezet als CEO van Clevir, en heeft Cassiux als sales director bijgestaan voor het in de markt zetten van de hybride cloud van Microsoft (Azure en Azure Stack).

Lees hier het complete interview met Rein Hoogland en Maurik van den Heuvel over de Tecknoworks propositie.

Door: Martijn Kregting