De opkomst van e-commerce heeft het winkelgedrag van mensen compleet veranderd. Axis Communications en onderzoeksbureaus Ipsos en GfK ondervroegen 2.500 consumenten in 'mode-hotspots' New York, Shanghai en Frankrijk om inzicht te krijgen in hun ideale winkelervaring en om retailers te helpen bij het ontwerpen van de winkels van de toekomst.
Axis biedt winkeleigenaren oplossingen om de customer experience in de winkel verder te optimaliseren. Om ook in de toekomst relevante oplossingen te kunnen blijven ontwikkelen, is het belangrijk om te begrijpen wat consumenten over de hele wereld nu écht willen.
De belangrijkste resultaten van dit onderzoek zijn verzameld in een overzichtelijk rapport en kunt u hier downloaden.
Hoewel digitalisering cruciaal is voor de toekomst van retailers, bestaat er nog steeds een duidelijke behoefte aan een fysieke winkelervaring, zo blijkt uit het onderzoek. Het rapport bevat onder andere inzichten in de belangrijkste vereisten van het winkelend publiek, verbeterpunten en benoemt factoren die van invloed zijn op fysieke winkelbezoeken.
Dit zijn enkele belangrijke bevindingen uit het onderzoek:
Door: Andreas Reimann, PR en Social Media Specialist bij Axis Communications