QuandaGo Connected Experience Platform combineert contactcenter, kennismanagement en automatisering

08-10-2019 | door: Wouter Hoeffnagel

QuandaGo Connected Experience Platform combineert contactcenter, kennismanagement en automatisering

Leverancier van customer experience software QuandaGo lanceert QuandaGo Connected Experience Platform. QuandaGo is ontstaan uit de samenvoeging van de oplossingen en activiteiten van de bedrijven Aloha, Artificial Industry en Morphis.

In het Connected Experience Platform komen contactcenters, kennismanagement en automatisering van bedrijfsprocessen samen in één geïntegreerde omgeving. Het cloudgebaseerde platform stelt bedrijven in staat om in korte tijd van start te gaan met een contactcenter vanuit de cloud, bedrijfsbrede data te gebruiken en werkprocessen over volledige ketens te automatiseren.

Gefragmenteerde processen met versnipperde informatie

QuandaGo stelt zichzelf als missie om de ervaring van klanten, medewerkers en bedrijven onderling te verbinden. Digitale consumenten gebruiken gemiddeld drie contactkanalen – maar vier, vijf of meer kanalen is geen uitzondering. Customerservicemedewerkers staan voor de uitdaging om te werken met verschillende losstaande oplossingen. Hierdoor ontstaan gefragmenteerde processen met versnipperde informatie.

Met QuandaGo Connected Experience Platform wil QuandaGo helpen een aansluitende dienstverlening te realiseren over de gehele end-to-end keten, inclusief procesrelaties met externe partners. Het platform draait op Amazon infrastructuur, wat schaalbare, flexibele, pay-per-use gebruiksmodellen mogelijk maakt. QuandaGo stelt dat gebruikers met het platform in enkele dagen in plaats van weken een cloudgebaseerd contactcenter kunnen opzetten. Het platform is opgebouwd rondom routering en besturing van omnichannel klantinteracties op basis van spraak, e-mail, social media, mobiel, web, chatbots, messaging, mobiele apps, spraak apps en uitgebreide mogelijkheden voor rapportages en analyses.

Bedrijfsdata samenbrengen

Het platform helpt organisaties alle bedrijfsdata samen te brengen, zodat ze gemakkelijk beschikbaar kunnen worden gesteld via de desktop aan medewerkers en via selfserviceomgevingen aan klanten. QuandaGo heeft een volledig open ecosysteem als uitgangspunt, hetgeen gebruikers alle flexibiliteit biedt bij het integreren van bestaande en toekomstige oplossingen, kanalen, apps, systemen en datasets.

Het QuandaGo Connected Experience Platform stelt ondernemingen daarnaast in staat om interacties en werkprocessen in te richten en te automatiseren, met behulp van business rules, kunstmatige intelligentie en machine learning. Denk aan vooraf ingevulde formulieren en rapportages, het aanbieden van next best actions en het terugdringen van nawerktijd, maar ook aan meer complexe toepassingen zoals het on-boarden van nieuwe klanten, klachtafhandeling en proactieve verkoop.

Waarde toevoegen aan klantrelaties

"Voor bedrijven liggen er grote kansen om waarde toe te voegen aan de klantrelatie door in te zetten op frictieloze en gepersonaliseerde dienstverlening,” aldus Arthur Nederlof, chief executive officer van QuandaGo. “Wij helpen bedrijven daarbij met onze ‘hands-on’ ervaring en deskundigheid, in combinatie met ons QuandaGo Connected Experience Platform.”

Het platform is per direct beschikbaar. QuandaGo meldt dat onder meer Blokker, Engie, Gazprom en DELA gebruik maken van het QuandaGo Connected Experience Platform.

Terug naar nieuws overzicht