Wouter Hoeffnagel - 01 oktober 2019

IPsoft en Go2the.cloud bieden TOPdesk-gebruikers technische support op basis van AI

IPsoft en Go2the.cloud AI zijn een samenwerking aangegaan om TOPdesk-gebruikers ICT-ondersteuning te bieden met behulp van de inzet van cognitieve artificial intelligence (AI). Amelia, de digitale AI-collega van IPsoft, doet daarbij dienst als digitale helpdeskmedewerker.

Amelia automatiseert routinematige helpdesktaken waardoor eindgebruikers sneller en efficiënter worden geholpen. Medewerkers van de IT-afdeling houden daardoor meer tijd over voor het oplossen van problemen met een complexer karakter. De gespreksinterface van Amelia – in natuurlijke taal - dient als interactieve front-end voor gebruikers. De oplossing van Go2the.cloud AI wordt op basis van het 'as-a-service'-model aangeboden en geïntegreerd met de servicemanagementsoftware van TOPdesk. Go2the.cloud AI werkt momenteel met een select aantal klanten samen aan de integratie van de cognitieve AI-mogelijkheden van Amelia met hun TOPdesk-omgeving.

Zelflerend

Met haar automatisering, analysemogelijkheden en zelflerende functionaliteit verbetert Amelia zichzelf op basis van elke interactie met eindgebruikers. Amelia verbetert en ondersteunt werkprocessen door ook haar menselijke collega's van assistentie te voorzien. De assistent optimaliseert ondersteuningsprocessen en helpt dienstverlening te verbeteren.

Amelia wordt als clouddienst aangeboden. Go2the.cloud AI maakt gebruik van Microsoft Azure om de oplossing te hosten. Amelia wordt geleverd met 24/7 technische ondersteuning. Het doel van Go2the.cloud AI is om de functionaliteit van Amelia voor helpdeskondersteuning, HR-processen en faciliteitbeheer gefaseerd beschikbaar te stellen aan gebruikers van TOPdesk.

Begin 2020 beschikbaar

Met een selecte groep van TOPdesk-klanten in verschillende landen en sectoren, waaronder industrie, overheidsinstellingen, onderwijsinstanties en managed serviceproviders, wordt momenteel de eerste release ontwikkeld. Het doel is om in januari 2020 een algemene release voor alle TOPdesk-gebruikers mogelijk te maken.