Witold Kepinski - 29 september 2019

GUC Agency overgenomen door Intracto

GUC Agency is voor een ombekend bedrag overgenomen door Intracto. Het strategische & creatieve agentschap GUC Agency uit Amsterdam telt 105 teamleden. Centraal in de werking van GUC Agency staat de doelstelling om merken geïntegreerd tot leven te brengen. Voorbeelden van die campagnes zijn te vinden bij klanten zoals Coop Supermarkten, KPN, Klaverblad, Universal en VANS.

Intracto meldt op zijn website: "Deze overname is een nieuwe stevige stap vooruit in Nederland. Met de expertise en ervaring van GUC Agency op vlak van strategie en creatie is het een versterking in de breedte en in de diepte op ons huidige aanbod op vlak van technologie, content en marketing. Centraal in de werking van GUC Agency staat de doelstelling om merken écht tot leven te brengen. Dwars door massamedia en sociale media, in het digitale domein en op de winkelvloer. Voor GUC Agency eind 2018 z'n huidige naam kreeg, maakte het als Goud Uberconnected al een flinke organische groei door met opvallende merkcampagnes, activaties en social. Eerder deed het agentschap al een aantal strategische overnames met Icemedia (digital), Redmint (retail) en DIFR (experiential)."

Brian Hirman, Managing Partner van GUC Agency, krijgt de opdracht om verder te bouwen aan de bureaupropositie en tegelijkertijd de groei van Intracto Group te ondersteunen: "We zijn de afgelopen jaren significant gegroeid, zowel qua klanten als qua team. Dat zorgt ervoor dat we vandaag kunnen bouwen op een solide en supergezonde organisatie die een breed scala van online en offline expertises kan aanbieden aan onze klanten. Toen we met Intracto Group in contact kwamen, zagen we al snel de mogelijkheden om onze propositie zowel in de breedte als in de diepte nog verder te ontginnen. We hebben allebei sterke groeiambities en zagen al snel mogelijkheden om dat samen nog sterker te doen. Opdrachtgevers in Nederland en België moeten weten dat ze bij ons terechtkunnen voor full service-trajecten en dus voor een uitgekiende en geïntegreerde oplossing. Hoe uitdagender de marketingcommunicatievraag, hoe beter."

Met de overname komt het totaal aantal teamleden in Nederland op 345. De volledige Intracto Group telt nu 700 experts.