Witold Kepinski - 19 september 2019

Salesforce lanceert Consumer Goods Cloud

Salesforce, speler in cloud CRM, heeft Consumer Goods Cloud aangekondigd, een nieuw industrieproduct waarmee bedrijven in consumentengoederen omzetgroei kunnen stimuleren en de ROI kunnen maximaliseren door verbeterde mogelijkheden voor retailuitvoering.

Retailuitvoering - het op de juiste momenten in de juiste winkels krijgen van de juiste producten - is volgens Salesforce van vitaal belang voor het succes van bedrijven voor consumentengoederen, aangezien 95% van de producten voor consumentengoederen in fysieke winkels wordt verkocht. Consumer Goods Cloud stelt vertegenwoordigers in staat om AI te gebruiken om kerntaken te optimaliseren, hogere inkomsten te genereren door betere promotie-uitvoering en orderbeheer en de winkelervaring voor de eindconsument te verbeteren.

Vertegenwoordigers van consumentengoederen zijn verantwoordelijk voor het leveren van product- en merkbekendheid in winkels. Ze vertrouwen echter vaak op verouderde systemen, spreadsheets en papieren rapporten om hun dagelijkse reisroute te bepalen, waar hun producten in de winkel moeten worden geplaatst, en om realtime zakelijke inzichten en kansen te delen met zowel hun directieteam als winkeleigenaren . Amerikaanse consumentengoederenbedrijven geven elk jaar ongeveer $ 200 miljard uit aan merchandising en marketing in de winkel, maar leiders van consumentengoederen zeggen dat 52% van hun merchandising- en marketingplannen niet worden uitgevoerd zoals bedoeld in winkels, wat meer dan $ 100 miljard betekent in jaarlijkse handelsuitgaven is niet geoptimaliseerd, aldus Salesforce.

"Retailuitvoering blijft een van de belangrijkste onderdelen van de strategie van een merk voor consumentengoederen, maar er wordt zoveel kans verspild als de buitendienstmedewerker niet over de gegevens en technologie beschikt die nodig is om slimme beslissingen te nemen", aldus John Strain, GM en SVP, Detailhandel en consumentengoederen bij Salesforce. “Consumer Goods Cloud biedt deze vertegenwoordigers in het veld de tools die ze nodig hebben om ter plaatse succesvol te zijn, terwijl ze zowel zakelijke kansen als sterkere relaties met hun retailpartners helpen opbouwen. ”