BearingPoint belicht strategie voor komende jaren

19-09-2019 | door: Witold Kepinski

BearingPoint belicht strategie voor komende jaren

Bijna tien jaar na de dag na de management buy-out (MBO) die het onafhankelijke, door partners geleide management- en technologie-adviesbureau in 2009 oprichtte, kondigt BearingPoint aan dat het zijn Strategie 2025 voor nog meer succes in het komende decennium heeft gelanceerd. De Strategie 2025 wordt aangedreven door drie grote ambities: mensen centraal stellen, elk jaar beter presteren dan de markt en Europese klanten in staat stellen wereldleiders te worden en in de top drie te staan op belangrijke expertisegebieden. Dit meldt het bedrijf op zijn site.

Hoekstenen van de strategie zijn om zich te concentreren op vijf belangrijke gebieden in consulting voor een duidelijke differentiatie in de markt, om nieuwe inkomstenstromen met intellectueel eigendom te genereren, om kritische massa binnen alle praktijken op te bouwen, om de groei van de oplossingenactiviteiten van BearingPoint te versnellen,

BearingPoint had een recordomzet van 738 miljoen euro in 2018 en is gegroeid tot meer dan 4.500 mensen. Het bedrijf zei dat Strategie 2025 nauw aansluit bij de markt, zodat de groei stabiel en winstgevend blijft. "IP-creatie is iets dat we al in ons DNA hebben en we zullen dit veel meer benadrukken. We willen ervoor zorgen dat het geweldige werk dat aan projecten wordt gedaan, binnen iedereen door BearingPoint wordt gebruikt. Onze mensgerichte aanpak wordt gekenmerkt door samenwerking en communicatie en weerspiegeld in drie dimensies: onze klanten, waar we ons willen richten op het aspect mens achter bedrijfstransformatie; onze mensen, waar we ervoor willen zorgen dat BearingPoint de beste plaats is om te ontwikkelen en te groeien; en de gemeenschappen om ons heen, waar we een positieve impact willen hebben", aldus Kiumars Hamidian (foto), Managing Partner BearingPoint

Strategie: focus & differentiëren

BearingPoint zei dat het voortbouwt op en verder uitbreidt naar de sterke punten die het onderscheiden: de cultuur en principes van het bedrijf, zijn management- en technologische mogelijkheden, zijn vermogen om IP te creëren binnen ecosystemen, zijn onafhankelijkheid en Europese wortels.

BearingPoint structureerde zijn bedrijfsmodel in drie eenheden. De eerste eenheid omvat het adviesbedrijf met een duidelijke focus op belangrijke gebieden om groei in alle regio's te stimuleren. Begin dit jaar heeft BearingPoint Business Services opgericht als een tweede eenheid waarin het IP-gestuurde beheerde services biedt die verder gaan dan SaaS en bedrijfskritieke services biedt aan haar klanten die hun zakelijk succes ondersteunen. De derde business unit levert de software voor succesvolle digitale transformatie en wettelijke vereisten. Het is ook ontworpen om innovatieve bedrijfsmodellen met klanten en partners te verkennen door de financiering en ontwikkeling van start-ups te stimuleren en ecosystemen te benutten.

Om synergieën te creëren, combineerde BearingPoint zijn praktijken ook in drie regio's: FBLA (Frankrijk, België, Luxemburg, Afrika) onder leiding van Eric Falque, GSA (Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk) onder leiding van Iris Grewe en GROW (Ierland, Verenigd Koninkrijk, Italië) , Zweden, Finland, Noorwegen, Nederland) onder leiding van James Rodger. Het bedrijf zei dat het een kritische massa in al zijn praktijken wil hebben, wat betekent dat er in elke praktijk minstens 100 mensen zijn.

Managementwijzigingen

Matthias Loebich zal leiding geven aan het gebied Markten van de Consulting-eenheid die al zijn industriesegmenten omvat. Damien Palacci leidt de Consulting Portfolio, die functies van bedrijven met innovatieve aanbiedingen helpt. Patrick Palmgren zal de nieuw opgerichte business unit leiden met oplossingen, fusies en overnames en ondernemingen. Donald Wachs, die de afdeling Business Services leidt, en Damien Palacci zijn toegetreden tot het Management Committee van BearingPoint.

Terug naar nieuws overzicht