Mobility-as-a-Service-app ALD move helpt woon-werkverkeer slimmer in te richten

13-09-2019 | door: Wouter Hoeffnagel

Mobility-as-a-Service-app ALD move helpt woon-werkverkeer slimmer in te richten

ALD Automotive lanceert in Nederland ALD move. Deze Mobility-as-a-Service-app geeft medewerkers dagelijks reisadvies op maat op basis van de persoonlijke agenda. De app helpt leaserijders het woon-werkverkeer slimmer in te richten, geeft hen meer inzage in de verschillende mobiliteitsmogelijkheden en stimuleert de keuze voor duurzamere of efficiëntere manieren van vervoer.

ALD move is een mobiliteitsassistent, die dagelijks een persoonlijk reisadvies geeft aan de hand van de agenda van de gebruiker. Het advies is gebaseerd op realtime informatie en voorspellende analyses. Hierbij valt te denken aan file-informatie, het weer en iemands persoonlijke voorkeuren. Ook is de app voorzien van een speciale chatbot die gebruikmaakt van machine learning, voor het oplossen van agendaproblemen zoals ontbrekende adressen of overlappende afspraken.

ALD move wordt in de komende maanden onder 100 gebruikers getest. Voor de ontwikkeling is gebruik gemaakt van de strategische samenwerking van ALD Automotive met Microsoft en DearNova. De app wordt ondersteund door Microsoft's Azure Cloud-platform en hun digitale services.

Incentive voor extra stimulans

ALD move geeft door de koppeling met een mobiliteitskaart toegang tot aanvullende mobiliteitsoplossingen zoals het openbaar vervoer en autodeeldiensten. De app kan ook gekoppeld worden aan een incentive-programma. Medewerkers die slimme mobiliteitskeuzes maken, zoals het gebruik van een e-bike of elektrische auto bouwen credits op. Bedrijven kunnen hun medewerkers zo nog beter stimuleren slimme en duurzame mobiliteitskeuzes te maken.

"Bij ALD Automotive werken we er hard aan om de toekomst van mobiliteit vorm te geven", bevestigt Lonneke van der Horst, Marketing & Strategy Director bij ALD Automotive. "ALD move is een duidelijk voorbeeld van hoe we technologie gebruiken om mobiliteit slimmer in te zetten bij onze klanten, zodat ze meer inzicht krijgen en echt ontzorgd worden in hun keuzes. Het is de opmaat naar meer flexibele manieren van vervoer gebruiken."

Terug naar nieuws overzicht