Witold Kepinski - 23 juni 2019

Adobe groeit sterk met Digital Media en Experience aanbod

Cloud software aanbieder Adobe behaalde in het tweede kwartaal van het boekjaar 2019 een recordomzet van 2,74 miljard dollar, wat 25 procent meer is dan een jaar eerder. Verwaterde winst per aandeel was $ 1,29 op basis van GAAP en $ 1,83 op basis van non-GAAP.

De omzet van het Digital Media segment bedroeg 1,89 miljard dollar, een groei van 22 procent op jaarbasis. De Creative software omzet groeide naar 1,59 miljard dollar en Document Cloud behaalde een omzet van 296 miljoen dollar. 

Digital Media Annualized Recurring Revenue (ARR) groeide tot 7,47 miljard dollar, dat is een kwartaal-op-kwartaal stijging van 406 miljoen dollar. Creative ARR groeide tot 6,55 miljard dollar en Document Cloud ARR groeide tot 921 miljoen dollar.

De omzet van Digital Experience bedroeg 784 miljoen dollar, een groei van 34 procent op jaarbasis.

Het bedrijfsresultaat van GAAP in het tweede kwartaal bedroeg 750 miljoen dollar en het niet-GAAP bedrijfsresultaat was 1,05 miljard dollar. Het netto-inkomen van GAAP bedroeg 633 miljoen dollar en het niet-GAAP netto-inkomen bedroeg 901 miljoen dollar.

"Het voortdurende momentum van Adobe wordt gevoed door de explosie van creativiteit over de hele wereld en de wijdverspreide agenda voor bedrijfstransformatie om boeiende klantervaringen te bieden", aldus Shantanu Narayen (foto), president en CEO van Adobe. "Met een innovatief technologieplatform, een mooie product  roadmap en een sterk ecosysteem van partners, zijn we goed gepositioneerd voor de tweede helft van FY19 en daarna."

Trend Micro BW BN week 10-11-13-14-2024 Fujitsu BW DIL vierkant week 9 tm 12-2024
Netgear banner liggend start week 14