Wouter Hoeffnagel - 21 juni 2019

No-code platform Betty Blocks zoekt Britse partners

No-code platform Betty Blocks zoekt Britse partners image

Na de uitbreiding van het no-code platform naar het Verenigd Koninkrijk in januari dit jaar, zoekt Betty Blocks nu ook naar partners om de ontwikkeling van applicaties te versnellen. Vanuit Londen is het creatief digitaal bureau Holygrow in maart als eerste partner van start gegaan.

"De komende jaren zoeken we tientallen partners in het Verenigd Koninkrijk", zegt Tom Oudhuis (foto), VP Partner & Channel Management bij Betty Blocks. "We richten ons daarbij vooral op bedrijven met een bewezen staat van dienst in de ontwikkeling van software en digitale transformatie. Met Holygrow hebben we een hele goede start gemaakt, we hopen hier dit jaar nog meerdere partners aan toe te kunnen voegen."

Democratiseren van software ontwikkeling

Onderzoek van de Europese Commissie wijst uit dat Europa in 2020 te maken krijgt met een tekort van 900.000 ICT-professionals. De grote behoefte aan software en een tekort aan ontwikkelaars vragen om een nieuwe manier van software ontwikkeling. No-code en low-code platforms zijn de oplossing op deze groeiende behoefte. Op het moment wordt de markt gewaardeerd op $6,5 miljard, en groeit nog jaarlijks met zo’n 50%. Aan het einde van 2022 is de markt daarmee meer dan $21 miljard dollar waard.

"Het no-code platform Betty Blocks biedt mensen met weinig tot geen programmeerervaring de mogelijkheid om complexe zakelijke applicaties te bouwen", aldus Oudhuis. "Hierdoor hoeven partners geen traditionele programmeurs te werven maar kan dit werk ook door bedrijfskundigen of business consultants worden gedaan: de Citizen Developers." Met deze aanpak kunnen bedrijven nog sneller applicaties ontwikkelen en maatwerk software projecten leveren.

'De beste oplossing voor de klant'

Steeds meer bedrijven ondersteunen al Citizen Developers in hun organisatie om innovatie te versnellen en digitale oplossingen te creëren. Partners van Betty Blocks helpen deze organisaties bij het implementeren van deze ideeën en strategieën. "We zijn daarom op zoek naar partners die altijd op zoek zijn naar de beste oplossing voor onze klanten. Onze partners willen investeren in training en marketing," aldus Oudhuis.