Witold Kepinski - 05 juni 2019

IBM Watson Ads Builder biedt self-service advertentie toepassing met AI

IBM Watson Ads Builder biedt self-service advertentie toepassing met AI image

IBM heeft de lancering aangekondigd van Watson Ads Builder, een self-service advertentie oplossing die gebruik maakt van kunstmatige intelligentie (AI) die is ontworpen om creatieve bureaus en ontwikkelaars in staat te stellen hen te helpen te bouwen aan boeiende, een-op-een gesprekken tussen merken en consumenten over elk digitaal onderdeel aldus IBM.

Watson Ads Builder is ontworpen om bureaus en ontwikkelaars in staat te stellen de informatie van een merk op te nemen, te begrijpen en een dialoog te creëren die volgens IBM uniek is voor elke consument, waardoor betrokkenheid wordt verdiept en merkentrouw wordt gestimuleerd. Een creatief bureau kan bijvoorbeeld gebruikmaken van Watson Ads Builder om een unieke merkervaring te creëren voor een luchtvaartcliënt. De advertentie kan een gesprek mogelijk maken en de meest geanticipeerde vragen beantwoorden, zoals de beste tijd om een vliegticket te kopen of details over ervaringen tijdens de vlucht - alles op basis van een bijna realtime dialoog aldus IBM.

IBM Watson Ads Builder

Voorafgaand aan Watson Ads Builder kunnen de typische conversatie-ontwerpoplossingen maanden duren om zich te ontwikkelen en kunnen gespecialiseerde vaardigheden en handmatige inspanningen vereist zijn, aldus IBM. Watson Ads Builder kan dit proces helpen vereenvoudigen door Natural Language Generation en Watson- technologie te gebruiken om merken aan te moedigen om snel consumenten te creëren, inzetten, chatten en contact met consumenten te leggen zo beweert IBM.

"De verwachtingen van consumenten veranderen en mensen verwachten dat ze op verzoek kunnen communiceren met merken", zegt Jeremy Hlavacek , hoofd van de omzet voor IBM Watson Advertising. "Watson Ads Builder kan veranderen waar, wanneer en hoe merken contact maken met consumenten, zodat marketeers hun loyaliteit en koopbereidheid kunnen vergroten."

Watson Ads Builder is de volgende generatie Watson-advertenties. Sinds de lancering hebben merken als Behr, Best Western, Campbell's Soup Company, LEGO, Lufthansa en Toyota gebruikgemaakt van de door AI ondersteunde advertentie-ervaring van IBM om hen in bijna realtime antwoorden op consumentenvragen binnen een advertentie te helpen.

Naast het bieden van innovaties die helpen bij het oplossen van wereldproblemen, organiseert IBM Watson Advertising een interactieve ervaring om marketeers te helpen bij het bouwen van hun eigen chatbots en hen de mogelijkheid te bieden hun persoonlijke verwachtingen voor technologie te delen. Watson Advertising zal ook advertentiefraude en merkveiligheid aanpakken als onderdeel van een paneldiscussie waarin wordt onderzocht hoe merken technologie voorgoed gebruiken.

Ga voor meer informatie naar: IBM Watson Advertising op Cannes Lions 2019.