Wouter Hoeffnagel - 25 mei 2019

Oudgediende Katja Meyer wordt Europese Marketing Directeur bij Kaspersky Lab

Kaspersky Lab benoemt Katja Meyer als de nieuwe Marketing Directeur voor geheel Europa. Zij keert daarmee terug naar het cybersecuritysoftwarebedrijf waar ze eerder verantwoordelijk was voor marketing in de Duitse regio. In deze rol rapporteert Meyer aan Ilijana Vavan, de Europese Managing Director, waarmee ze ook deel uitmaakt van de Europese directie.

Meyer was tot 1 mei 2019 in dienst bij Sophos Group. Daar gaf ze de afgelopen vijf jaar leiding aan marketing voor de Duitse regio, Noord- en Oost-Europa en de landen uit het Midden-Oosten en Afrika. Van 2011 tot 2013 was de nieuwe Europese Marketing Directeur van Kaspersky Lab al in dienst bij het cybersecuritysoftwarebedrijf.

Marketinginspanningen versterken

Uitgeverij Vogel Verlag riep Meyer in 2018 uit tot nummer 1 ‘Channel-VIP’ bij IT-wederverkopers uit Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. "Ik ben enorm blij met de terugkomst van Katja. Haar ervaring als marketingleider, merkontwikkelaar en regisseur van geïntegreerde marketingcampagnes die van grote betekenis zijn voor onze verkoopprestaties, zijn van cruciale waarde. Bovendien is Katja goed thuis in ons Europese verkoopkanaal. Ik ben er daarom van overtuigd, dat ze onze marketinginspanningen verder zal versterken", vertelt Ilijana Vavan.

"Het is voor mij een geweldige eer om een sleutelrol te spelen bij Kaspersky Lab dat ik ken als het bedrijf met een rijkdom aan getalenteerde professionals. Samen werken we verder aan verschillende regionale marketingplannen gericht op het identificeren van winstgevende en duurzame groei", zegt Meyer.