Witold Kepinski - 13 mei 2019

Dropbox trekt meer gebruikers aan

Dropbox trekt meer gebruikers aan image

Dropbox, aanbieder van een online samenwerkingsplatform, maakt de financiële resultaten bekend voor het einde van het eerste fiscale kwartaal 31 maart 2019. De totale omzet was 385,6 miljoen dollar, een stijging van 22 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Het nettoverlies was 7,7 miljoen dollar, in vergelijking met 465,5 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar.

"We startten 2019 met een sterk Q1, gedreven door blijvend betalende gebruikersgroei en ARPU-uitbreiding", aldus de medeoprichter en CEO van Dropbox Drew Houston. "Onze omzetgroei van 22 procent en onze robuuste operationele marges weerspiegelen onze efficiënte go-to-market-strategie en operationele discipline. We hebben een schaal bereikt die weinig SaaS-bedrijven productervaringen hebben opgeleverd en blijven verzenden die Dropbox centraal in de workflows van onze gebruikers. We sloten ook onze eerste acquisitie als beursgenoteerd bedrijf met HelloSign (voor 230 miljoen dollar overgenomen, red) en ik ben enthousiast over onze toekomst samen. "

Dropbox heeft nu 13,2 miljoen betalende gebruikers, inclusief 0,1 miljoen incrementeel betalende gebruikers van de acquisitie van HelloSign, vergeleken met 11,5 miljoen voor dezelfde periode vorig jaar. De gemiddelde opbrengst per betalende gebruiker was 121,04, dollar in vergelijking met 114,30 dollar voor dezelfde periode vorig jaar.

Dropbox voorspelt een omzet in het tweede kwartaal van 399 miljoen tot 401 miljoen dollar. Dat is conform wat analisten verwachten.

Voor het hele jaar wordt een omzet verwacht die tussen 1,63 miljard en 1,65 miljard dollar ligt. De geraamde verwachte operationele marge ligt tussen 11 procent en 12 procent.

Dropbox zakelijke software services concurreren onder andere tegen Google, Microsoft, Amazon en Box.

Door: Witold Kepinski