Salesforce biedt Einstein Analytics voor financiële dienstverlening

09-05-2019 | door: Witold Kepinski

Salesforce biedt Einstein Analytics voor financiële dienstverlening

Salesforce, speler in CRM, heeft Einstein Analytics for Financial Services aangekondigd, een aanpasbare analyseoplossing die AI-augmented business intelligence biedt voor vermogensadviseurs, retailbankiers en managers.

Banken en instellingen voor vermogensbeheer worden volgens Salesforce geconfronteerd met een snel veranderend industrielandschap, omdat nieuwe fintech-nieuwkomers en consumententechnologieën eenvoudiger maken hoe mensen hun geld sparen en beleggen. Klanten verwachten nu dat de meeste van hun financiële transacties digitaal zijn, maar vereisen ook slimme, high-touch-ervaringen met hun adviseurs wanneer dat nodig is.

Bankiers en vermogensbeheerders moeten moderne, slimme, persoonlijke en snelle ervaringen leveren om hun diensten te differentiëren. Banken hebben altijd het belang begrepen van het bouwen van de beste klantrelaties, maar worstelen vaak om handmatig samen te naaien en al hun klantgegevens van verschillende systemen te correleren om ze op schaal te leveren. Bankiers en vermogensbeheerders moeten de mogelijkheid krijgen met onmiddellijke,

Salesforce Financial Services Cloud biedt een aangepaste CRM-ervaring voor financiële instellingen. Met de toevoeging van Einstein Analytics voor financiële diensten hebben retailbankiers en vermogensbeheerders nu toegang tot AI-gevoede inzichten en aanbevelingen die specifiek zijn afgestemd op hun rol en hun klanten. Door gegevens uit de Financial Services Cloud en andere gegevensbronnen samen te brengen, kunnen gebruikers direct bruikbare inzichten verkrijgen om hun zakelijke boeken te laten groeien en de relaties met klanten te verdiepen, aldus Salesforce.

Terug naar nieuws overzicht

Tags

CRM, sales