Witold Kepinski - 08 mei 2019

SAP breidt Experience Management aanbod uit

Sinds het voltooien van de acquisitie van Qualtrics heeft SAP 10 nieuwe aanbiedingen geïntroduceerd die ervaringsgegevens (X-data) combineren met operationele gegevens (O-data) om de vier kernervaringen van bedrijven te meten en te verbeteren - klant, medewerker, product en merk. De uitrol van dit systeem zet een nieuwe standaard in bedrijfssoftware zo beweert SAP tijdens zijn Sapphire Now 2019 gebruikersconferentie in Orlando.

De combinatie stelt organisaties in staat om voortdurend te luisteren naar de overtuigingen, emoties en intenties van klanten, medewerkers, leveranciers, partners en andere belanghebbenden. Deze nieuwe aanbiedingen - vier voor klantervaring (CX) , drie voor werknemerservaring en drie in marktonderzoek - integreren X-gegevens rechtstreeks in applicaties van een onderneming, zoals de CRM-, ERP- of HCM-systemen, om voortdurende actie en verbetering aan te sturen.

"We willen dat iedereen zijn X's en Os onthoudt", aldus SAP-topman Bill McDermott (foto) tijdens de 30e jaarlijkse SAPPHIRE NOW-conferentie van het bedrijf. "Experience Management is de nieuwe grens voor 's werelds best beheerde bedrijven. Ik heb SAP nog nooit zo enthousiast gezien om onze klanten te helpen een drijvende kracht te zijn voor groei, innovatie en optimisme. "

Data

Ryan Smith, mede-oprichter en CEO van Qualtrics, zei: "We leven in de belevingseconomie waar organisaties opzettelijk naar de top racen of onbewust naar de bodem racen. Het verschil tussen de bedrijven die zullen winnen, is dat ze begrijpen hoe X-data en O-data samenwerken om het verhaal te vertellen van wat er in een organisatie gebeurt, waarom het gebeurt en hoe in realtime te handelen om baanbrekende bedrijfsresultaten te leveren. "

Deze nieuwe SAP-aanbiedingen bieden volgensde leverancier aan organisaties een end-to-end XM-platform dat gebruikmaakt van X-data en O-data. Als gevolg hiervan kunnen organisaties:

Centraliseer X-gegevens van klanten, medewerkers of andere belanghebbenden op elk zinvol contactpunt op een enkel, bedrijfsbrede systeem. Dit maakt het eenvoudig voor organisaties om te luisteren .

Verbind X-data met de activiteiten en processen van hun bedrijf om te begrijpen waarom dingen gebeuren, om verborgen trends te herkennen en vervolgens automatisch aanbevelingen te doen om te helpen corrigeren wat niet werkt en te vergroten wat wel werkt.

Sneller handelen, wat leidt tot klanten die langer blijven, meer kopen en delen met vrienden; en medewerkers die meer leveren, een positieve cultuur opbouwen en pleiten voor hun merk.

Voor klantervaring heeft SAP Experience Management geïntroduceerd in de SAP C / 4HANA-suite, waarmee volgens de leverancier krachtige cloud-oplossingen voor verkoop, marketing, commerce en service-ervaringsbeheer zijn gecreëerd. Dit biedt een end-to-end klantbelevingsplatform in de branche, waardoor organisaties kunnen luisteren , begrijpen en handelen naar inzichten die aankoopbeslissingen en klantloyaliteit stimuleren.

Experience Management

Voor werknemerservaring heeft SAP drie Experience Management-oplossingen geïntroduceerd die bestaande HR-platforms omvormen tot bedrijfsbrede systemen van actie. De oplossingen zijn direct ingebouwd in bestaande HR-systemen en verzamelen ervaringsgegevens van werknemers gedurende de volledige levenscyclus van de werknemer en stellen HR-leiders en managers in staat om te luisteren, te begrijpen en te handelen op basis van inzichten die werknemers van wereldklasse aantrekken, binden en behouden.