SAP introduceert Customer Identity en Access Management toepassingen

08-05-2019 | door: Witold Kepinski

SAP introduceert Customer Identity en Access Management toepassingen

SAP introduceert SAP Customer Identity en Access Management (SAP CIAM) oplossingen voor business-to-business (B2B) gebruik, om organisaties te helpen vertrouwde relaties op te bouwen met hun zakelijke klanten en partners als hun gebruikers schaal van de honderden tot de miljoenen. De nieuwe oplossingen worden belicht tijdens de SAP Sapphire 2019 gebruikersconferentie in Orlando.

De nieuwe SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) zijn B2B-oplossingen om veilige identiteits-, toestemmings- en toegangscontrole te bieden met ingebouwde autorisatieprocessen, waardoor organisaties klant- en partnergegevens kunnen beheren. De oplossingen helpen klanten en derden toegang te verlenen tot gegevens van eerste partijen en gevoelige of intellectuele eigendom uit te wisselen zonder zich bloot te stellen aan beveiligings-, wettelijke en regelgevingsrisico's.

Security

Het opbouwen van B2B-relaties tussen klanten en partners in de Experience Economy vereist dat alle partijen dezelfde mate van gemak, mobiliteit en relevante informatie krijgen die zij als consumenten gewend zijn, aldus SAP. Goede voorzorgsmaatregelen zijn vereist om ervoor te zorgen dat alleen de juiste mensen de juiste toegang hebben tot de juiste gegevens. SAP Customer Identity en Access Management-oplossingen voor B2B stellen klanten volgens SAP in staat om:

Versnel de omzetgroei door één oplossing in te zetten voor het beheer van de gehele levenscyclus van digitale identiteiten van klanten en partners, toestemming, authenticatie en autorisatie

Vereenvoudig klant- en partnertoegang en verminder IT-complexiteiten met op bedrijfsbeleid gebaseerd toegangsbeheer en beheer van organisatorische toegang

Bescherm uzelf tegen bedrijfsrisico's door gebruikersvoorkeuren en toestemming vast te leggen en bij te houden gedurende hun volledige levenscyclus; adres gegevensbescherming en privacy-compliance; en bouw vertrouwen op bij klanten en partners

Experience Management

"Effectief Experience Management is gebaseerd op het betrekken van klanten en partners bij elk contactmoment", zegt Ben Jackson, algemeen directeur van SAP Customer Data Cloud. "Die eerste gesprekken zijn cruciaal, omdat ze de toon zetten voor de relatie. Naarmate de relatie groeit, neemt ook de complexiteit toe van het beheren van een mogelijk enorm netwerk van externe belanghebbenden wereldwijd, met toegang tot interne gegevens. SAP CIAM voor B2B is het eerste pakket oplossingen dat beleidsgebaseerde toegangscontrole biedt, waarbij gekeken wordt naar de bredere context van wie u bent voordat u een partner toegang verleent tot gegevens. Naarmate we de eerste verjaardag van GDPR bereiken, bieden we nu ook een slimmere manier om een ??zeer complex ecosysteem te beheren en tegelijkertijd het vertrouwen te behouden.”

Terug naar nieuws overzicht
Security