Hertz klaagt Accenture aan

24-04-2019 | door: Wouter Hoeffnagel

Hertz klaagt Accenture aan

Autoverhuurder Hertz klaagt consultancybureau Accenture aan wegens een mislukt ICT-project. Een website die Accenture voor Hertz heeft gebouwd zou niet alleen te laat zijn opgeleverd, maar daarnaast niet naar behoren functioneren.

De zaak draait om een project dat in augustus 2016 van start ging. Accenture werd door Hertz ingeschakeld om een nieuwe website te realiseren, die in december 2017 live zou moeten gaan. Hertz stelt echter dat het project door toedoen van Accenture vertraging opliep; in eerste instantie werd de oplevering uitgesteld tot januari 2018 en later tot april 2018.

'Geen functionele website of app opgeleverd'

Een officiële aanklacht is deze maand ingediend bij een rechtbank in New York. Hertz eist de 32 miljoen dollar die het voor de website heeft betaald terug van Accenture. Daarnaast wil het bedrijf een schadevergoeding van enkele miljoenen dollars voor kosten die het heeft moeten maken om de website op orde te brengen. Hertz stelt dat Accenture 'nooit een functionele website of mobiele app heeft opgeleverd'.

In een reactie aan The Register meldt Accenture van mening te zijn dat de rechtszaak ongegrond is en zich in de rechtbank te zullen verdedigen tegen de aantijgingen. Aangezien het om een lopend juridisch geschil gaat, wil het bedrijf verder niet op de zaak reageren.

Terug naar nieuws overzicht