Redactie - 17 april 2019

Sodexo en Microsoft werken samen rond cloud IoT en e-leanning

Sodexo, speler in Quality of Life Services, en Microsoft hebben een wereldwijd partnership gelanceerd dat Sodexo voorziet van krachtige cloud- en internet of things oplossingen en e-learning mogelijkheden voor klanten, gasten, servicegebruikers en medewerkers.

Het partnership combineert de propositie van beide bedrijven om de werkplekervaring die Sodexo wereldwijd biedt, te veranderen en vastgoedmanagement te optimaliseren. Naarmate de technologie binnen het dagelijks leven groeit, versterkt Sodexo het gebruik van gegevens en analyses om in te spelen op de veranderende behoeften van haar klanten, gasten en servicegebruikers, en om innovatieve concepten en oplossingen te bieden, aldus de twee partners.

Sodexo biedt steeds meer digitale oplossingen voor haar klanten. Deze samenwerking stelt Sodexo dan ook in staat om op grote schaal de ‘quality of life’ te verbeteren van haar klanten, meer dan 100 miljoen gasten en servicegebruikers én zo’n 460.000 Sodexo-medewerkers in 72 landen.

Om de succesvolle levering van de verschillende diensten te garanderen, heeft Sodexo met Microsoft Consulting Services een uitgebreid en geïntegreerd informatieplatform ontwikkeld, als digitale basis. Het platform, mogelijk gemaakt door Microsoft Dynamics 365, Azure, Artificial Intelligence, Internet of Things en andere Microsoft-technologieën, biedt een wereldwijd consistente fysieke en digitale werkplekervaring die de prestaties, samenwerking en een passende privé/werkbalans van werknemers ondersteunt. Azure biedt ook een flexibele technologische omgeving voor nieuwe ontwikkelingen en innovaties met behulp van vertrouwde infrastructuur, e-learning en data-oplossingen.

Sodexo IFM Tech Platform

Sodexo’s Integrated Facility Management (IFM) Platform heeft een Connected Workplace gecreëerd die mensen, processen, bedrijfsmiddelen en bedrijfsbehoeften digitaal verbindt. Op deze manier is Sodexo in staat om de dienstverlening, waar ook ter wereld, te verrijken met technologische oplossingen. Met onder andere Microsoft Azure beschikt Sodexo altijd en overal over real-time rapportages.

Dit platform biedt waarde en nieuwe voordelen voor Sodexo teams, klanten, gasten en servicegebruikers door uitzonderlijke werkervaringen aan te bieden, facilitaire processen te stroomlijnen die wendbaarheid en reactievermogen op wereldwijde schaal stimuleren, en door zakelijke samenwerkingsrelaties op te bouwen die data gestuurd zijn. Het platform is gelanceerd in Noord-Amerika en breidt zich verder uit naar Europa en de andere regio’s waar Sodexo actief is.