Exertis voegt LG toe aan portfolio

Exertis voegt LG toe aan portfolio

Exertis voegt LG toe aan portfolio

Exertis voegt LG toe aan portfolio

10-04-2019 | door: Teus Molenaar

Exertis voegt LG toe aan portfolio

LG Business Solutions hoort tegenwoordig in het portfolio van Exertis. Christ-Jan Beljaars, Sales en Marketing Director bij Exertis Benelux, toont zich ingenomen met het contract met het Zuid-Koreaanse concern. “Vooral voor videoconferencing hebben wij nu een compleet aanbod”, aldus Beljaars.

De samenwerking met LG heeft wel wat voeten in de aarde gehad; er ging twee jaar lang gesprekken aan vooraf. “Je moet zoiets goed voorbereiden”, vertelt Beljaars. “En uiteindelijk is iedereen overtuigd van de win-win situatie door samen op te trekken.”

De officiële bekendmaking van de samenwerking is bezegeld op de ISE (Integrated Systems Europe) in de RAI te Amsterdam. Deze beurs voor audiovisuele middelen en geïntegreerde systemen is een logische plaats om de deal ten doop te houden. Sales Director LG Electronics Benelux - Business Solutions Patrick Bouwman en Beljaars hieven het glas op de stand van LG. Een locatie die veel bekijks trok. Niet in het minst vanwege de LG Signature OLED TV R, zoals het product officieel heet. Het gaat hierbij om een oprolbaar tv-scherm dat als het niet wordt gebruikt, terugrolt in een cassette die overigens ook als soundbar dienst doet. Het was voor het eerst dat deze “rollable OLED TV” werd getoond in Europa. De eerste presentatie was tijdens de Consumer Electronics Show in Las Vegas half januari dit jaar. Volgens LG komt het product na de zomer 2019 op de markt. Het is nog niet bekend welke prijs het concern ervoor zal vragen.

Eerste vrachtwagens
De stand van LG laat zien hoe toonaangevend de onderneming is op het gebied van audiovisuele toepassingen. De unieke LG OLED Falls, voor het eerst te zien in Europa, verwelkomt bezoekers bij de hoofdingang van de stand. Deze display bestaat uit een (golvende) combinatie van 88 flexibele OLED Open Frame-displays. De signage is voorzien van displays met een curve tot 1.000R voor het omringen van verschillende oppervlakken, perfect voor business-to-business toepassingen die een op maat gemaakte aanpak vereisen.

LG is groot in de Benelux, zo stelt Beljaars. “En ze zijn vooruitstrevend. We zijn dan ook blij dat we hun producten nu ook kunnen voeren. Er is veel vraag naar bij onze partners. Op dit moment zijn de eerste wagens met schermen al op weg naar partners. Het aanbod van LG is erg groot en er is vooral veel belangstelling voor de systemen die bij video-conferencing worden gebruikt. Vroeger had je daar hele dure, complete systemen voor nodig, maar tegenwoordig, met bijvoorbeeld Teams, Skype, Lifesize Cloud, Starleaf en Webex, heb je genoeg aan een internetverbinding en een goed audiovisueel systeem. Het hoeft niet meer zoveel te kosten; met LG kunnen we nu goed inspelen op de vraag hiernaar.”

Trainingsprogramma
In het B-to-B pakket van LG treffen we 4K displays (met en zonder webOS), OLED en Led schermen, High Brightness Led schermen, touch displays, video walls of Ultra Strech schermen. “De producten van LG Solutions zijn duurzaam en energiezuinig. LG is door het Amerikaanse magazine Forbes zelfs uitgeroepen tot een van de tien meest duurzame bedrijven ter wereld”, zegt Beljaars.

Distributeur Exertis heeft inmiddels – samen met LG – een trainingsprogramma opgesteld voor de partners om te weten welke producten beschikbaar zijn en voor welke toepassingen zij geschikt zijn.  “Daarbij gaat het niet alleen om de juiste keuze te kunnen maken voor klanten, maar ook om de bijbehorende service te kunnen verlenen. Daar kunnen onze partners ook hun toegevoegde waarde laten zien aan hun klanten. Het gaat om advies, installatie, onderhoud en ondersteuning.”

Hij geeft aan dat bijvoorbeeld een bundeling van de schermen van LG met Lifesize, klanten vooruit kan helpen. “Wij voeren nu beide in ons portfolio. Voor Lifesize gebruik je een desktop en een app waarmee je haarscherpe videovergaderingen kunt houden. Eventueel in hun cloudtoepassingen.”

Digital signage
Exertis bedient de Benelux-markt. “We zien dat er ook in België veel belangstelling is voor deze nieuwe toepassingen, maar gebruikelijk lopen onze zuiderburen een jaar achter. Dat hebben we bijvoorbeeld gezien bij de adoptie van Office 365. Maar uiteindelijk groeit ook daar de markt voor videoconferencing en voor digital signage.”

Ook op dit vlak toonde LG op de ISE nieuwe producten. De IP-borden voor buitengebruik zijn geschikt voor buitenreclame (signage). Het model 55XE4F is waterdicht en beschermd tegen stof, terwijl het ook zo’n 64 procent lichter en 37 procent dunner is dan het vorige 55-inch model. Hierdoor kan de display bijna overal worden geïnstalleerd, zoals op een muur, plafond of standaard. Bovendien is het geharde voorglas voorzien van een breukvaste folie om beschadigingen te voorkomen, zelfs bij een sterke impact.

Nieuwe energie
Exertis Benelux is onderdeel van DCC dat is gevestigd in de UK maar wereldwijd opereert. Hoe kijkt de Benelux-tak aan tegen Brexit? “Wij zijn erop voorbereid”, zegt Beljaars. “We hebben onlangs magazijnen in gebruik genomen in Zweden en Frankrijk. Daar heeft DCC in geïnvesteerd. Niet per se vanwege de Brexit, maar het betekent wel dat wij bij een eventuele harde breuk geen hinder zullen ondervinden.”

De samenwerking met LG betekent een veel voller portfolio voor Exertis. “Dat geeft onze partners meer mogelijkheden om de juiste oplossingen voor hun klanten samen te stellen. Maar dit contract geeft onze verkopers ook nieuwe energie. Zij hebben weer een mooi nieuw verhaal.”

Auteur: Teus Molenaar

Terug naar nieuws overzicht