Witold Kepinski - 21 januari 2019

Computer Profile en Fleet Profile worden Smart Profile

Computer Profile en Fleet Profile worden Smart Profile image

Computer Profile en Fleet Profile gaan samen verder onder de bedrijfsnaam Smart Profile. De naamswijziging sluit aan bij de ontwikkeling die beide organisaties hebben doorgemaakt: van partner voor direct marketing naar leverancier van geïntegreerde market intelligence-oplossingen voor de B2B-markt. De naam Smart Profile past niet alleen beter bij hetgeen de organisatie doet, maar sluit ook aan bij de ambitie om de activiteiten uit te breiden naar andere marktsegmenten naast de ICT en Fleet & Mobility, waar het zich tot op heden op heeft gefocust.

Oprichter en directeur Michiel Alkemade (foto) geeft aan waarom de tijd rijp was voor deze stap: “Net zoals de manier waarop klanten op zoek gaan naar een product of dienst is veranderd, zie je ook dat B2B marketing- en sales-afdelingen voor nieuwe uitdagingen staan. Hoe maak je optimaal gebruik van data om het rendement van je activiteiten te vergroten? Als Smart Profile koppelen we market intelligence en demand generation aan elkaar om continu verrijkte inzichten te verkijgen. Door die kwalitatief hoogwaardige inzichten kunnen B2B- organisaties zich op de meest interessante leads focussen en daarmee kostbare tijd besparen.”

Slimme integratie van data, data-analyse en visualisatie

De basis van het platform is de market intelligence database waarin interne en externe data over Benelux-organisaties met minimaal 50 medewerkers, wordt samengebracht. Het platform bevat onder meer informatie over groepsstructuren, beslissers (DMU) en (channel-) partners. De grootste toegevoegde waarde komt voort vanuit de diepgaande kennis van geïnstalleerde hardware, software en de karakteristieken van het wagenpark van bedrijven. Door slimme integratie van data, data-analyse en visualisatie, kunnen B2B-organisaties hun meest kansrijke doelmarkt identificeren en hun eigen data continu verrijken.

Sales en Marketing

Een belangrijke aanvulling op het platform zijn de demand generation-activiteiten uitgevoerd door de ervaren business development specialisten van Smart Profile. Zij adviseren en begeleiden organisaties bij het demand generation-proces. Zo wordt het voor B2B-marketeers makkelijker om qualified leads te genereren en wordt het voor B2B-sales eenvoudiger om leads op te volgen. Zij kunnen vertrouwen op een goede datakwaliteit, geavanceerd datamanagement en een compleet beeld van de potentiële markt. Nieuwe klanten van Smart Profile profiteren van de jarenlange kennis en ervaring die is opgedaan bij organisaties als HPE, Leaseplan, Salesforce, BMW, Microsoft, Google en Amazon.

Door: Witold Kepinski