Redactie - 23 november 2018

SEGA HARDlight pakt met Nexthink ‘Ghost IT’ aan

SEGA HARDlight pakt met Nexthink ‘Ghost IT’ aan image

Nexthink, speler op het gebied van digitale employee experience management-software voor ondernemingen, heeft aangekondigd dat SEGA HARDlight, een mobile game studio, Nexthink gebruikt om problemen veroorzaakt door "ghost IT" te elimineren. Eindgebruikers zouden eerder proberen om zelf problemen op te lossen voordat ze aan IT worden gemeld, wat resulteert in crashende applicaties, minder schijfruimte, gegevensverlies en volledige computerstoring.

Volgens Robert Half gaat er elke dag 22 minuten productiviteit van werknemers verloren als gevolg van IT-problemen. Dit komt neer op meer dan 2 weken productiviteitsverlies per werknemer per jaar; het equivalent van één fulltime persoon op elke 25 werknemers. Geconfronteerd met het probleem van ghost IT, moeten organisaties ook rekening houden met extra risico's. Uit onderzoek van Gartner blijkt dat ghost IT 30 tot 40 procent van de IT-uitgaven in grote ondernemingen vertegenwoordigt. Even verontrustend voorspelt Gartner dat tegen 2020 een derde van de succesvolle cyberaanvallen door bedrijven zal worden veroorzaakt door spook-IT.

Zichtbaarheid vergroten

Met Nexthink heeft SEGA HARDlight de zichtbaarheid van zijn IT-omgeving vergroot door inzichten van eindgebruikers en datavisualisatie. Het Nexthink-platform stelt het IT-team van SEGA HARDlight in staat opnieuw controle te krijgen over wat er zich afspeelt over de eindgebruikersdiensten en wanneer af te stappen van een reactief model, waar IT brandbestendig was en soms geen hulpmiddelen had om een kwestie voor een proactieve, gebruikersgerichte benadering.
"We hadden inconsistenties over ons onroerend goed waardoor er een veel groter probleem ontstond, waarbij IT vijf minuten nodig had om dit op te lossen uren duurde," zegt Daniel Darnbrough, IT Manager, SEGA HARDlight. "We wisten niet welke software over het netwerk draaide. Dientengevolge, waren wij over vergunning gegeven, en hadden een buitengewoon grote hoeveelheid uitvoeringen die tegelijkertijd plaatsvonden. Dit leidde tot vertraging bij de toepassing en de server en bij onze gebruikers die inlogvertragingen ondervinden. Nexthink was de enige tool die ons het inzicht en de visualisaties kon geven die we nodig hadden om eerstelijns-ondersteuningskwesties te verminderen en proactief op te lossen voordat ze duidelijk worden voor onze gebruikers. "

Oplossingen binnen seconden

SEGA HARD light implementeert het gebruik van de Nexthink Act, die IT de mogelijkheid biedt om onmiddellijk actie te ondernemen om eventuele incidenten binnen enkele seconden op te lossen. Bovendien stelt de Nexthink Engage-module IT in staat om gesprekken met gebruikers aan te gaan wanneer zij een probleem ervaren, om unieke contextuele feedback te verzamelen en gerichte meldingen in realtime te verzenden om problemen snel op te lossen. Het IT-team van SEGA HARD light kan nuchtere taken automatiseren en hun aandacht richten op meer strategische projecten.

Darnbrough voegt toe: "Met Nexthink is het 'game over' voor ghost IT. In plaats van problemen voor zichzelf te houden, zullen gebruikers ons nu om hulp vragen. We hebben nu het vermogen om traagheid in een systeem te detecteren en om een oplossing te bieden, hetzij door de behoefte aan nieuwe hardware, of door het oplossen van de oorzaak van een softwareprobleem. We kunnen nu onze studio zo goed mogelijk ondersteunen en IT is nu de sleutel om gebruikers een plezierige ervaring te bieden."