Retailer A.S. Watson zet in op digitale transformatie

23-11-2018 | door: Redactie

Retailer A.S. Watson zet in op digitale transformatie

Tijdens de ASW Technology Partner Day kondigde A.S. Watson, de organisatie achter onder andere Kruidvat, Trekpleister, ICI Paris XL, aan dat zij het Technology Partnership Programma doorzetten. Met dit programma geeft de retailer vorm aan verdere digitale transformatie met behulp van achttien partners, waaronder SAP.

Het programma werd vorig jaar door A.S. Watson gestart om echte partnerships aan te gaan met de organisaties die hen ondersteunen in het digitale transformatieproces. Hierbij gebruiken zij de expertise en kennis van de partners. SAP Customer Experience hielp A.S. Watson een omnichannel ervaring te bieden aan klanten in alle webshops in Europa en Azië. Met bijna veertienduizend winkels in 24 landen is het belangrijk dat de klant een consistente en positieve ervaring krijgt op alle platformen.

Met hun Tech Partners en de digitale transformatie zet A.S. Watson in op een nieuw tijdperk van retail. Dankzij de samenwerking met verschillende partners wordt er gebouwd aan sterkere customer connectivity, zowel online als offline. Dankzij onder andere de software en kennis van SAP, heeft de retailgigant als missie om alle 12 merken die onder hen vallen de favorieten van de markt te maken.

“We zijn dit Technology Partnership Programma vorig jaar gestart met als doel om lange, betekenisvolle relaties met onze partners aan te gaan,” vertelt Malina Ngai, Group Chief Operating Officer van A.S. Watson Group. “Dankzij deze samenwerking, brengen partners als SAP ons veel kennis, ervaring en innovatie om de digitale transformatie kracht bij te zetten. Een bijkomend voordeel is dat ze toegang krijgen tot ons senior management. Daarnaast hebben ze inzicht in onze groeistrategie en onze technologische roadmap. Nu we volop inzetten op de de digitale transformatie, investeren we in de juiste technologieën en partnerships om ons te helpen sterkere connecties met klanten op te bouwen, zowel online als offline.”

Peter-Hendrik van de Poppe, Head van SAP Customer Experience Nederland: “A.S. Watson was op zoek naar een e-commerce platform dat schaalbaar en gestandaardiseerd was. Daarnaast moest het wereldwijd ingezet worden en was het belangrijk dat het eenvoudig uit te rollen was naar nieuwe markten. Met onze software zorgen we ervoor dat ze intiemer contact met de klant aan kunnen gaan en op meerdere platformen betekenisvol kunnen communiceren met klanten. Bij het Tech Programma zijn we met A.S. Watson en alle partijen samen verantwoordelijk voor het succes van de digitale transformatie. We zijn blij dat we hier onderdeel van zijn en kijken uit naar wat we in de toekomst nog bij kunnen dragen met de andere partners.”

Terug naar nieuws overzicht
Cloud