20-11-2018 | door: Marco van der Hoeven

Reportage Workday Rising 2018: slim voorspellen met één systeem

Vorige week vond in Wenen Workday Rising plaats, waar 2.500 mensen op af waren gekomen. Tijdens dit evenement zijn verschillende aankondigingen gedaan, waaronder die dat de eerste klanten van Workday live zijn in de publieke cloud van Amazon Web Services.

In deze video spreken we met Gonzalo Benedit, President EMEA en APJ, Workday; Michael Slowinski, Talent Acquisition Manager, Klosterfrau; David Clarke, SVP Technology Development, Workday; Geert van der Heijden, Group Controller, Catawiki.

AWS

Workday werkt al langer samen met AWS, wat in de Verenigde Staten nu zijn vruchten begint af te werpen. Workday op AWS komt in de eerste helft van 2019 naar Duitsland, over andere Europese landen zijn nog geen aankondigingen gedaan.

Daarnaast lag de nadruk tijdens de keynote, niet verbazingwekkend, sterk op de integratie van Artificial Intelligence en Machine Learning in de oplossing van Workday, om op basis van de beschikbare informatie in een organisatie te komen tot betere voorspellingen, met, zoals Workday het formuleert, een ‘voorspellingsmachine’.

Middensegment

Tijdens Workday rising positioneert Workday zich nadrukkelijk als een oplossing die niet alleen voor grote, maar ook voor middelgrote organisaties interessant is. In dat segment claimt het bedrijf ook steeds meer groei. In totaal werken wereldwijd nu 31 miljoen mensen met Workday, en de verwachtingen zijn dat de omzet dit fiscale jaar 2,7 miljard dollar zal bedragen.

Een belangrijke nieuwe Nederlandse klanten is Transavia, dat onder meer Workday Financial Management en Workday Human Capital Management (HCM) gaat gebruiken. Ook het Duitse FlixMobility, retailbedrijf John Lewis Partnership en confectiebedrijf Cloetta zijn in Wenen als nieuwe klanten gepresenteerd.

Terug naar video overzicht