Boek: De kracht van social selling

20-11-2018 | door: Witold Kepinski
Deel dit artikel:

Boek: De kracht van social selling

Sales is voorgoed veranderd. Een groot deel van het koopproces speelt zich tegenwoordig online af, zonder dat je daar als verkoper of retailer bij betrokken bent. In hun boek DE KRACHT VAN SOCIAL SELLING vertellen commercie-expert Wessel Berkman en social media-expert Toni van Dam hoe je met social selling weer grip kunt krijgen op het koopproces. Er een routine van maken aanwezig en relevant te zijn op social media, dat is social selling! Het boek verschijnt deze week bij uitgeverij NUBIZ.

De klant koopt anders dan vroeger. Een groot deel van het koopproces speelt zich tegenwoordig online af, zonder dat je daar als retailer of verkoper bij betrokken bent. Speel je daar als bedrijf niet op in, dan loop je veel omzet mis. Op  welke social media zitten jouw (potentiële) klanten? Er een routine van maken om dáár op een professionele manier aanwezig en relevant te zijn en zo meer waarde te bieden en omzetgroei te realiseren – dát is social selling.

Tips

Social selling is geen makkelijke omzetverdubbelaar, het is een nieuwe manier van werken – niet alleen voor verkopers, ook voor managers, marketeers en andere medewerkers. Klanten zien namelijk niet alleen je product, maar binnen een paar klikken de héle organisatie. In dit boek leggen commercie-expert Wessel Berkman en social media-expert Toni van Dam uit wat social selling is, waarom het voor ieder bedrijf onmisbaar is en welke stappen je moet zetten. Lees hoe je de kracht van social selling ontketent – met veel aandacht voor LinkedIn, maar ook voor Facebook, Twitter en WhatsApp. Het boek bevat veel praktische tips en bijdragen van andere experts.

Sales

Wessel Berkman is oprichter van The Social Selling Company en De Commerciële Revolutie, verbeterbureau’s die organisaties helpen met het moderniseren van hun commercie. Hij is initiatiefnemer van de talentnetwerken Nintes en Nedbricks en organisator van de Sales Outlook. Hiervoor was Wessel bijna 20 jaar directeur van het door hem opgerichte The Brown Paper Company. Hij is een veelgevraagd spreker en hij schreef diverse boeken, waaronder De commerciële revolutie, Sales! en 365 uitdagende vragen.

Social

Toni van Dam is LinkedIn- en social sellingexpert en partner bij The Social Selling Company en De Commerciële Revolutie. Hij helpt uiteenlopende organisaties met de implementatie van een social selling-strategie en traint salesteams in een nieuwe manier van werken. Hierdoor zijn ze routinematig relevant voor hun klanten en verbetert hun omzet en marge. Toni is tevens gastdocent op Nyenrode.

Lees het hele interview met Berkman en Van Dam op dutchitchannel.nl.

Titel
De kracht van social selling
Auteurs
Wessel Berkman, Toni van Dam
Omvang / Uitvoering
176 pagina’s, paperback, 15 x 20 cm
ISBN
978 94 92790 13 2
Prijs / Verschijning
€ 16,99 / november 2018

www.nubiz.nl

Terug naar nieuws overzicht

Tags

sales, Social