Redactie - 11 oktober 2018

SLTN Inter Access (SLTN) verwacht verdere groei onder de vernieuwde strategie

SLTN Inter Access (SLTN) verwacht verdere groei onder de vernieuwde strategie image

“Ook dit jaar verwachten we een autonome groei van meer dan 10% te realiseren op onze bestaande core business en een nog sterkere procentuele groei van de Networking en Cyber Security practice,” Aldus CEO Eugene Tuijnman. SLTN bewerkt de markt vanuit een vijftal Practices: Datacenter & Cloud, Workspace solutions, Networking, Cyber Security en Data & Analytics.

Eugene Tuijnman is naast oprichter en CEO van SLTN ook al jaren lid van diverse EMEA en Global Advisory Councils van o.a. IBM, HPE en Dell Technologies. Van Dell Technologies is hij tevens voorzitter van de EMEA Partner Advisory Board. Recent is hij gevraagd door Cyber Security bedrijf Tenable om ook daar in de EMEA Advisory Council plaats te nemen. “De voordelen van deelname aan deze adviesraden zijn dat je actief betrokken bent bij de uitvoer van het partnerbeleid, de EMEA en Global verantwoordelijke mensen persoonlijk kent en ook al heel vroeg op de hoogte bent van de toekomstige annonceringen. Het opent ook de deuren voor andere managementleden om deel te nemen vanuit SLTN. Zo is Lex Erades, VP Services vanuit SLTN, recent toegetreden tot de EMEA Advisory Council van Nutanix, een sterk opkomend merk in ons portfolio.”

Datacenter producten 

SLTN is al vele jaren een kwalitatieve speler op het gebied van datacenter producten, kennis en bijbehorende software zoals VMware en Citrix . Door de acquisitie van Inter Access is daar veel applicatiekennis bijgekomen vanuit o.a. Microsoft en Oracle.  Deze kennis, plus de breedte van het portfolio, geeft SLTN een unieke positie in de markt. “We zien dat bijvoorbeeld terug in het winnen van steeds meer aanbestedingen, zowel in het leveren van producten en diensten als ook steeds meer het leveren van producten en diensten, inclusief het beheer en dat allemaal op basis van as-a-Service.” vervolgt Tuijnman. SLTN noemt dit “Uw Ideale Datacenter”. Aansluitend daarop komt “Uw Ideale Werkplek”. Dit concept is merk-onafhankelijk qua product en biedt een scala aan combinaties met software zoals Citrix, VMware en Microsoft, al dan niet in combinatie met Azure of met de private Cloud oplossingen van SLTN zelf. Recent koos SRK voor deze oplossingen inclusief meerjarig beheer. SLTN levert ook steeds meer mobiele telefoons en tablets als onderdeel van de totaaloplossing.

Aangezien klanten en medewerkers meer en meer 24 uur per dag, altijd en overal veilig kunnen en willen werken, is SLTN in 2017 begonnen om het concept “Uw Ideale Netwerk” vorm te geven, inclusief 7x24 beheer. De basis hiervan is Routing & Switching aangevuld met Wireless oplossingen en Firewalls. Ook in dit concept levert SLTN IT-producten as-a-Service als onderdeel van beheerdiensten.

Awareness trainingen

Vanuit het concept “Uw Ideale Cyber Security” is SLTN actief met Awareness trainingen die middels E-Learning gegeven kunnen worden. De mens is, met name door phishing e-mails, nog steeds de zwakste schakel en daar helpt E-Learning enorm goed tegen. “We hebben veel internationale klanten waar we dit E-Learning concept uitrollen in meerdere talen over de hele wereld. Dit in combinatie met anti-malware op zowel PC’s als op mobiele telefoons, voorkomt al veel ellende, zeker nu GDPR steeds belangrijker wordt.” aldus Tuijnman. “Maar SLTN levert ook actieve monitoring waarbij op kwetsbaarheden wordt gescand. Samen met klanten kunnen dan aanpassingen doorgevoerd worden. Hier passen producten zoals Tenable en Skybox uitstekend.” 

Als laatste, maar zeker niet de minste practice, noemen we Data & Analyics. Hier zien we zaken terug als IOT en Big Data, BI-oplossingen, maar ook IBM Watson met Cognitive Computing en AI. Veel klanten hebben vragen hieromtrent en zoeken oplossingen voor hun wensen of ze zijn al stappen aan het zetten op dit gebied. Het vereist veel meer van de IT-organisaties dan het beheren van de applicaties.

De algemene trend die SLTN ziet is toch heel duidelijk dat de technische automatisering uitbesteed wordt en dat de functionele zaken zoveel mogelijk door de eigen organisaties beheerd en geïmplementeerd worden. Dit leidt tot voorspelbare kosten en voorspelbare beschikbaarheid en veiligheid. In veel gevallen transformeert de IT-afdeling van klanten naar een regie organisatie tussen de IT-leveranciers en de business. SLTN heeft vanuit haar multi-vendor merken portfolio en haar project- en beheerdiensten een uitstekende positie om meer marktaandeel te verwerven. SLTN doet dit vanuit haar eigen KPI’s: Kwaliteit, Passie en Innovatie.