HP vernieuwt interne processen met oog op veranderende klantbehoeften
12-09-2018 | door: Redactie

HP vernieuwt interne processen met oog op veranderende klantbehoeften

HP is een wereldwijd technologiebedrijf met een portfolio van printers, computers, mobiele devices inclusief bijbehorende diensten. Na de splitsing van Hewlett Packard in Hewlett Packard Enterprise en HP Inc, besloot HP in 2015 om de interne processen te vernieuwen om tegemoet te komen aan veranderende klantbehoeften. Dit proces is uitbesteed aan Capgemini.

Om de sales te verhogen, moest HP het verkoopteam direct real-time toegang geven tot verkoopdata en andere gegevens omtrent verkoopprestaties. Zo wil HP de motivatie van de teams verhogen.

Offerte-aanvraag

Om een partner te vinden die helpt met de transformatie van de salesfunctie, heeft HP een offerte-aanvraag uitgezet. De doelstellingen waren:

  • Verbeterde efficiëntie en effectiviteit
  • Verhoogde standaardisatie
  • Verbeterd zakelijk inzicht

Tweeledige aanpak

De keuze is uiteindelijk gevallen op Capgemini. Het bedrijf heeft een tweeledige aanpak gehanteerd:

1. Procesoptimalisatie
De activiteiten van interne regionale teams werd geleidelijk verplaatst naar het Capgemini team. HP en Capgemini werken samen aan een tijdige oplevering van de transitie en zorgden voor een probleemloze overgang, zonder verrassingen of verstoringen van diensten en activiteiten.

2. ICE platform
HP, Capgemini en Microsoft ontwikkelden het platform Integrated Compensation Environment (ICE), dat de gehele salesomgeving van HP heeft vernieuwd en zichtbaarheid van data vergroot. Dit zorgt ervoor dat verkoopresultaten eenvoudig zichtbaar zijn, waardoor de motivatie binnen het team toeneemt.

Moderne en flexibele salesomgeving

Capgemini heeft HP geholpen om bestaande systemen om te vormen tot een moderne en flexibele salesomgeving, die een industriële benchmark kan worden genoemd. Dit heeft geleid tot:

  • Verhoogde processtandaardisatie en -optimalisatie
  • Verlaging van operationele kosten

Tijdige levering van belangrijkste salesdata

Terug naar nieuws overzicht

Tags

case, sales, data