Wouter Hoeffnagel - 09 september 2018

Workday maakt kwartaalcijfers bekend

Workday maakt haar financiële cijfers over het tweede kwartaal van het fiscaal jaar 2019 bekend. Het bedrijf heeft een omzet van 671,1 miljoen dollar gerealiseerd, een stijging van 27,9% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. De omzet uit abonnementen steeg met 30,2% tot 565,7 miljoen euro.

Het bedrijf meldt een operationeel verlies van 89 miljoen dollar, wat neerkomt op 13,2% van de omzet. Het operationeel verlies bedroeg in het tweede kwartaal van het fiscaal jaar 2018 nog 81,6 miljoen dollar, wat gelijk stond aan 15,5% van de omzet. Het non-GAAP operationeel inkomen komt uit op 68 miljoen dollar (10,1% van de omzet) ten opzichte van 49 miljoen dollar (9,3% van de omzet) een jaar eerder. Het nettoverlies per aandeel bedraagt 0,40 dollar, wat gelijk is aan dezelfde periode in fiscaal jaar 2018.

De operationele kasstromen bedragen 57,6 miljoen dollar en de vrije kasstromen 4,3 miljoen dollar. Over de afgelopen twaalf maanden bedragen de operationele kasstromen 512,4 miljoen dollar en de vrije kasstromen 337,8 miljoen dollar. Dit is een groei van respectievelijk 36,1% en 36,5% ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder.

Aneel Bhusri, medeoprichter en CEO van Workday, spreekt over een sterk kwartaal. “Q2 was opnieuw een sterk kwartaal. We hebben opnieuw het aantal financiële en HR-klanten van de Fortune 500-lijst vergroot en hebben significante stappen gezet met onze overname van Adaptive Insights om klanten beter in staat te stellen te plannen, uit te voeren en analyseren in één systeem”, aldus Bhusri.