Tele2 biedt klanten vergoeding na grote storing in buitenland
08-08-2018 | door: Wouter Hoeffnagel

Tele2 biedt klanten vergoeding na grote storing in buitenland

Tele2 geeft een vergoeding aan klanten die afgelopen weekend in het buitenland last hadden van een storing. Door deze storing konden klanten geen verbinding maken met het netwerk, waardoor zij niet konden bellen of internetten.

Dit heeft Tele2 bekend gemaakt in een e-mail gericht aan getroffen klanten. Ook het forum van Tele2 wordt melding gemaakt van deze vergoeding. De telecomprovider biedt klanten met een onbeperkte internetbundel een compensatie van 5 euro op het factuur dat zij in de maand september ontvangen. Klanten hoeven zelf niets te doen; de korting wordt automatisch verwerkt met het factuur. Klanten met een beperkte hoeveelheid data krijgen geen financiële compensatie aangeboden, maar krijgen 2GB extra data beschikbaar gesteld.

Telecomproviders zijn sinds een jaar verplicht klanten te compenseren na langdurige storingen, die langer dan 12 uur aanhouden. Deze verplichting geldt voor zowel klanten met een abonnement als prepaidklanten.

Terug naar nieuws overzicht