Cloetta, wereldwijd marktleider in de zoetwarenmarkt, zet Workday Human Capital Management (HCM) in. Het bedrijf kiest voor Workday om haar HR-beleid, -processen en -rapportages te stroomlijnen en te standaardiseren en tegelijkertijd de efficiëntie en kwaliteit van haar HR-ondersteuning te verhogen voor managers en medewerkers.
Het Zweedse Cloetta is marktleider in Nederland in de zoetwarenmarkt met een geschiedenis die teruggaat tot 1878 en heeft haar hoofdkantoor in de Zweedse hoofdstad Stockholm. Het bedrijf produceert en verkoopt suikergoed, chocoladeproducten, noten, pastilles, kauwgom en pick & mix concepten. De producten van Cloetta, zoals Venco, Red Band en Sportlife, zijn wereldwijd in meer dan 50 landen verkrijgbaar.
Met Workday HCM transformeert Cloetta haar HR-activiteiten voor meer dan 2.600 gebruikers, waardoor managers in 11 landen realtime inzichten en rapportages krijgen. De implementatie van Workday zorgt ook dat het bedrijf voldoet aan de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) vereisten.
Met Workday heeft Cloetta daarnaast:
“Het is voor ons als bedrijf in consumptiegoederen, met toegang tot meer dan 50 markten, cruciaal dat de systemen en processen van Cloetta het internationale karakter van onze organisatie weerspiegelen. En tegelijkertijd onze medewerkers en managers in staat stellen om één gestandaardiseerde manier van werken te hanteren," zegt Regina Ekström, senior vice president bij Cloetta. "We zijn ervan overtuigd dat we met Workday een partner hebben die ons kan helpen de efficiëntie van onze huidige HR-activiteiten te verbeteren en aan onze wensen te voldoen terwijl we blijven groeien.”
Mattias Bolander, regionaal directeur Nordics bij Workday: "HR-transformatie gaat over vereenvoudiging. Workday is erop gericht organisaties te helpen complexiteit te elimineren en snellere, datagedreven beslissingen te nemen die hen in staat stellen gelijke tred te houden met de snelle veranderingen in het bedrijf."