Witold Kepinski - 16 mei 2018

GDPR is gelegenheid om gegevensprivacy en -beveiliging te verbeteren

GDPR is gelegenheid om gegevensprivacy en -beveiliging te verbeteren image

IBM heeft een studie gepubliceerd over de komst van GDPR, uitgevoerd door het IBM Institute for Business Value. Dit onderzoek is gedaan onder 1.500 business leaders, van bedrijven over de hele wereld, die verantwoordelijk zijn voor GDPR compliance. Daaruit blijkt dat bedrijven zich op grote schaal van data ontdoen, nu de GDPR deadline dichterbij komt.

Veel consumenten zijn kritisch naar bedrijven toe als het gaat om het gebruik van data en de invoering van GDPR is een mooi moment voor bedrijven om orde op zaken te stellen.

De nieuwe study van IBM laat zien dat GDPR, dat eerst als een last op het gebied van compliance werd ervaren, nu wordt omarmd door bedrijven om hen te helpen het vertrouwen van consumenten terug te krijgen.

Meer dan 70% van de bedrijven ontdoet zich van data die ze niet langer nodig hebben, en 59% ziet GDPR als een manier om de security en privacy te verbeteren, of als katalysator voor nieuwe data gedreven business modellen.

Het IBM onderzoek laat ook zien dat 80% tevens de hoeveelheid persoonlijke data die zij bezitten aan het terugbrengen is.

Lees meer over het onderzoek op deze link.